recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening B&O /Pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening B&O /Pioneer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening B&O /Pioneer
    Sendt: 31-August-2008 kl. 20:36

Hej

Findes der en universal remote der både kan styre B&O (beosound3000) og et Pioneer PlasmaTv?

/Jan

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2008 kl. 22:54

Det ser ikke ud til det. Problemet er B&O's højfrekvente IR system.

Når snakken går på universelle fjernbetjeninger anbefaler mange en Logitech Harmony. Men læs hvad de skriver på deres website ang. B&O:

Bang & Olufsen (B&O)
Bang & Olufsen equipment uses a very high frequency infrared which cannot be analyzed (learned) by the Harmony Remote, or any other universal remote to our knowledge. Therefore you cannot directly teach commands from your Bang & Olufsen to the Harmony Remote. However, we are committed to providing support for Bang & Olufsen devices and are working diligently to solve this problem. To date we have even been able to create two infrared languages to work with Bang & Olufsen equipment. The two B&O devices that we have in our database are the BeoSound 4000 and the BeoSystem 2500. These are located under the "Mini System (CD, Radio, Cassette)" device category. If you have either of these devices, then you can add them to your account, include them in Activities and then update your Harmony Remote and control them.

If you do not have the BeoSound 4000 or the BeoSystem 2500, then we suggest that you add both of them to your Harmony Remote configuration, update your Harmony Remote and test out the infrared languages to see if either of them control your B&O device(s). To test these languages you should use the "SST Control" Activity on your Harmony Remote and navigate down into the "All Commands" section. Once there you will be able to send individual commands to your device(s). If either of these 2 devices have commands that control your device(s) then we can help you to add your own device and use these infrared commands. If neither of these infrared languages control your device(s) then we can work with you to build a language.

Unfortunately Bang & Olufsen have not been very forthcoming with information about their infrared protocols and so we have to identify and create these protocols from scratch. This is a slow process, as we need an original remote and have to scope and manually recreate each command. In this case we will need the original B&O remote from you. As an alternative, you may want to contact B&O yourself about providing infrared codes to you. They may react differently if a customer of theirs is requesting this information.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 22:36
Phillips SRU8015 kan styre Band og Olufsen, men jeg har ikke prøvet den på mit Pioneer - jeg solgte den igen da jeg ikke havde behov for den.
Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 00:27

Mange tak for indputs!

(x'er fingre for flere bud på remotes der kan styre B&O, ellers må jeg jo ryste op med de 800 for SRU8015)

/Jan

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3848
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 08:08
Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 22:14

Mange tak for lintronic tips!  Umiddelbart syns jeg det ser lidt bøvlet (og dyrt) ud.

Hvis man kan leve med en fjernbetjening der ikke er så gennemført som Beo4, er en sru8015 så ikke det bedste bud, hvis det skal være enkelt  og til <1000,- ? (såvidt jeg kan se understøtter Logitechs ikke B&O?)

/Jan

Redigeret af towli - 02-September-2008 kl. 22:15
Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 20:12

fandt www.oneremote.dk

Er det ikke en smart ide at sende dem sin Beo4 og så lade dem putte en Pioneer.dims i den for 800 ?

/T

Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 16:31

(blot til info endte jeg med en Philips SRU 8015 - den fungerer fint til B&O og Pioneer...)

/Jan

Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 16:51

Linktronic er KLART det bedste valg. Du finder ikke en løsning som er bedre. Samt Beo4 er verdens bedste fjernbetjening, man skal aldrig lede efter knapper, du behøves faktisk slet ikke kigge på den når du betjenerden  Jeg har prøvet flere forskellige (dyre) multi fjernbetjeninger, men det var først da jeg fik løsningen Linktronic/ Beo4 at det fungerede optimalt

Jeg bruger selv Beo4 mellem 4 forskellige produkter som bliver styret af Linktronic boxen.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 17:42
ved ikke om Lintronic ubetinget er det bedste valg, hvis man kun har et tv og et anlæg, tror jeg det er overkill...

hvis man derimod har mange apparater, eller lyst/råd til enten selv at gøre det, eller betale nogen for det... så kan man få lintronic nøjagtig som man vil have det, hvor betjeningen efterligner alt hvad det bedste b&o kan klare mht betjening, og jeg har indtryk af at med de muligheder der ligger i beo5 bliver det bare ENDNU bedre... (og jeg glæder mig til at få fingrene i en :D)
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu