|
Transport og porto - erfaringer |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 557 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Den kender jeg godt! København er inddelt i distrikter og kikke jeg ud f vinduet og lidt rundt om hjørnet, ca. 150 meter i alt, så kan jeg se den Føtex jeg køber ind i, men der kommer mine pakker ikke! De kommer hos Mustafa 500 meter væk. OK det er ikke langt og det er altid rart at høre Mustafa sige Hej Mikal du sitte ned jeg finde din pakke. Nej ID bruge vi ikke, du kende mig, jeg kende dig.
Kikker jeg til den anden side kan jeg se ElGiganten, 70 meter væk. Er jeg ikke hjemme/vågen når pakken kommer kl. 5.00 (om morgnen!), skal jeg hente den 1½ km væk. På vejen ind til GLS shoppen passerer jeg 4 andre GLS shopper.... Køber jeg varer fra butikker vælger jeg altid en lokal GLS/Bring/PostDK shop (Phoneshop) 300 meter væk. De kan det hele, de har styr på det og det tager ingen tid - der er ingen kø (Meget modsat Føtex) Når jeg selv sender pakker (og det gør jeg tit) så printer jeg labels og har billige papkasser fra iBob, og dem smider jeg så i Føtex. Det er så nemt, og de er ALTID fremme næste dag, hvis jeg smider dem før kl.17.00. |
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
|
De gange jeg har ventet længe på en levering, skyldes det sælger; ikke leverandøren.
Post Danmark fungerer fint. Vi har modtager flex, så pakken bliver bare stillet i skuret. Vi bor i et lille samfund, og er skuret af en eller anden årsag låst, bliver pakken afleveret hos mine forældre der bor tæt på. Det går nogle gange lidt galt, hvis det ikke er vores "normale" post der kommer forbi. Så ender pakken andre steder på grunden end det aftalte. Pakker fra GLS skal typisk have en underskrift, men der er altid den samme mand der kører i vores område, så han kender mig og jeg har intet problem med at han afleverer det i postkassen, uden jeg skriver under. En gang i mellem ender det dog hos mine forældre, men det er ok, Dem jeg har fået leveret tidligst med, er DAO365. Har brugt dem 2 gange og varen er blevet leveret lidt i 4 om morgenen, pakket ind i en lukket plastikpose. |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
|
Billig pakkeporto kan købes på www.guloggratis.dk. Som bruger kan man købe pakkelabels, fx 1kg for 39 kr og 20 kg for 99 kr. Det er med postDk, uden omdeling, men med T&T og forsikring. Omdeling koster 19 kr ekstra.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 557 |
|
Er de fremme dagen efter (til afhentning)? |
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4280 |
|
Har de været i alle de tilfælde jeg har benyttet mig af Gporto.
|
||
![]() |
||
Cybersp@ce ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2005 Status: Offline Point: 486 |
|
Hvis der er nogen der kender gode transport-muligheder for størrer ting
eller mere skrøbelige ting - f.eks sende et tv i en privat handel på tværs af landet.
Så må i også gerne skive dem her i tråden.
~ Cybersp@ce ~ |
||
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732 ~ Cybersp@ce ~ |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Har fået fragtet et 50" TV to gange fra København til Vejle.
Expedit Aalborg a/s d. 19-20/1 - 2009. Pris 1125kr. Tlf 98154711 Og det kunne gøres billigere! Mogens fra Fyn med hans 3x34 varevogn d. 18/5 - 2010. Pris 700kr Tlf 20141724 Redigeret af Kampus - 29-Januar-2016 kl. 11:54 |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4749 |
|
Hej. Jeg har haft en god oplevelse med POST Danmark. I oktober sidste år købte jeg en DVB-S2 USB enhed her inde. Sælgeren printede selv en pakkelabel ud og sparede mig derved for 20 kr. Pakken blev afleveret i Århus området torsdag morgen. Og fredag kl 12:30 fik jeg både en mail og en SMS om at den var til afhentning i min søsters Kvickly på Frederiksberg. Jeg havde adresseret den c/o så at jeg kunne hente den på vej til en fammilie fødselsdag. Jeg havde før at jeg valgte forsendelses metode ringet til Post Danmark og fået en fin telefonisk vejledning. Og fik bl a. at vide at hvis den blev sendt som pakke og ikke brev ville de kunne spore forsendelsen undervejs hvis jeg ringede. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |