|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Fusser ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() Sendt: 06-Juni-2008 kl. 21:59 |
||
Hej Er ved at købe reol hvor en reciever og HDD recorder skal placeres bag trælåger. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en ventilator, som er termostyret og støjsvag Mvh fusser
|
|||
jk
SONY KDL46W4500 DENON AVR-1908 BOSE Acoustimass 10 JVC DR-MH30S YOUSEE Samsung HDD Boks |
|||
![]() |
|||
Sven Sviske ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
||
Hej Jeg havde det samme problem med min Onkyo 875 den blev lidt håndlun Jeg løste det ved at købe 2 x 120mm PC blæsere og jeg skulle til at hjemme bygge en PWM temp styring (Jeg er svagstrømsingeniør). Men jeg fandt en 12v strømforsyning fra en YOUSEE box Hvis man køber de gode - har de et meget lavt støj niveau Sven Sviske |
|||
![]() |
|||
Fusser ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
||
Hej Sven Tror du http://www.thansen.dk/product.asp?c=1844139368&n=5938163 83&pn=802058123 sådan en sag duer. Kører alle stationære PC med 12 V Jeg har en 24 volt strømforsygning fra en juletræskæde. hvad sker der hvis jeg forbinder 2 stk. blæsere i serie. Blir det ikke 12 v pr. stk. Hvad med amp? Er ikke tekninker, men borer dagligt folk i bisserne Fusser
|
|||
jk
SONY KDL46W4500 DENON AVR-1908 BOSE Acoustimass 10 JVC DR-MH30S YOUSEE Samsung HDD Boks |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Alt for dyr. Du kan nøjes med sådan en: http://www.thansen.dk/product.asp?c=1844139368&n=5115041 24&pn=715559230
Ja.
Det kunne du måske godt få til at virke ... du risikerer dog at brænder den ene blæser af, og kortslutter så brænder den anden blæser også af (pga. overspænding) Køb en 12V strømforsyning, og sæt blæserne i parallel. Bemærk at mange blæsere, af dem beregnet til PC, har et stik monteret. Det skal man klippe af, og istedet samle ledningerne i en elektriker kronmuffe el.lign. Hvis du kommer dertil, så skal vi nok hjælpe med hvilke ledninger du skal bruge / forbinde /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Jeg vælger selvfølgelig den billige strømforsygning, tak for vinket Lars. Har snuset mig frem til følgende blæser http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2039928&l okation= Har et lavt støjniveau ifølge spec. men hvad er lavt støjniveau. Larmer 20 DB det dobbelt af 10 DB Hvis jeg vælger denne er det nødvendigt med 2 stk? I reolen (Montane) dim. 46,8 x 46,8 vil jeg anbringe reciever. Ligenu hælder jeg mest til Harmon Kardon AVR 247, da der er strømudtag, hvor det er muligt at tilslutte blæserne. Ligeledes vil JVC DR-MH30 være at finde i reolen, blir skiftet, når der kommer en HDD med DVB-C tuner. Mvh Fusser
Redigeret af Fusser - 08-Juni-2008 kl. 20:07 |
|||
jk
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Nej - To blæsere af ovennævnte type har et støjniveau på 11.7 dB, da 3 dB er en fordobling. 11.7 dB er i øvrigt næppe hørbart, med mindre du stikker hovedet helt ned til blæserne. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Så har købt blæser, 2 stk + adaptor 12V se foto Til blæseren går der 3 ledninger, spørgsmålet er, hvilken skal jeg ikke bruge? Rød, gul eller stort ? Fusser
|
|||
jk
|||
![]() |
|||
jan.h ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 113 |
![]() |
||
Hej Rød er + og sort er - gul skal du ikke bruge. |
|||
jan.h
|
|||
![]() |
|||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
||
En kontakt et tilkommeligt sted ville måske være en ide ! Eller en elspareskinne (ved bare ikke om de virker).
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej
Tak for råd og dåd. Ledninger klippet til. Garantien borte; men det virker og det er meget lydløst, skal have øret ned for at høre en svag susen. Nu venter jeg på at få reolen i uge 35, så skal jeg lade høre fra mig, hvordan det virker i "real life". Fusser |
|||
jk
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |