|
Spas på posthuset |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er helt og aldeles uenig. Har oplevet at få adskillige SMS om at pakken vil blive leveret i dag. Det tog 4-5 dage med adviseringer inden den dukkede op. Postnord er i knæ og kan ikke levere varen. Det er blevet sådan at jeg fravælger levering med postnord hvis det er muligt. Jeg vælger også at købe hos webshops der bruger anden levering en postnord.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Spøjst, jeg får det meste jeg køber leveret med PostNord. Jeg tror faktisk ikke at jeg på noget tidspunkt har mistet en pakke. Det er åbenbart ret troværdige postbude vi har her "ude på landet" :-) Til gengæld ser jeg nogen af de bude der kommer fra DAO, eller GLS, det er tydeligt at de ikke får det samme i løn som PostNord medarbejderne. Det ligner at de har helt andre arbejdsvilkår.... Klaus
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er heller ikke fordi jeg har mistet pakker. Kun breve. Men dem sender man ikke mere.
Og hvis postnord giver bedre løn, burde de også have bedre medarbejdere. Desværre kan man ikke mærke det.
|
||
![]() |
||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 557 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Også mig! Fantastisk at det kan lade sig gøre. Jeg får ofte mine CD'er og DVD'er ved 4-tiden om morgnen.
|
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
![]() |
||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 557 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nu har du jo altid agiteret mod GLS, så din kommentar overrasker ikke så meget. Men du kan da få et bevis for mit indlæg ovenover. Jeg købte en pakkelabel til 80 kr, pakken skulle i følge PostNord være fremme dagen efter jeg indleverede den. Tjek track'n'trace og se om den var det! ![]() Og den blev lagt i brevkassen uden af modtageren kvitterede for den. ![]() |
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Især GLS er noget makværk. De udbyder opgaverne på nådesløs vis, næsten ligesom Amazons lokale bude i USA. Der skulle være enorm udskiftning blandt dem der kører ud med pakkerne. DAO fungerer øjensynligt godt, men jeg tror heller ikke, at deres model er holdbar. Jeg bor i lejlighed og kan derfor ikke få leveret til døren; jeg skal hente forsendelser derfra i en skodkiosk der ligger MEGET længere væk end min Føtex-postbutik. Med GLS kan jeg næsten aldrig vælge min lokale GLS-butik, hverken ved køb på nettet eller hvad SMS-baseret valg af udleveringspunkt. Nu kommer pakken vist bare automatisk til en farvehandler der ligger LANGT væk, selvom der altså er flere GLS-butikker tættere på... Så jeg tror, at hvor vild man er med PostNord, GLS og DAO, har en del at gøre med hvor nemt man kan få leveret ting fra dem ![]() Redigeret af Naiera - 13-Oktober-2018 kl. 21:38 |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg bor også på landet, og har normalt ikke problemer med PostNord. Dog havde jeg en episode i løbet af sommeren: Jeg bestilte en pakke med levering til døren med PostNord. Den blev afsendt d. 1/8 og jeg fik hurtigt besked fra PostNord om at en pakke var på vej til mig. Samme aften kunne jeg se at pakken var på et distributionscenter ca. 60 km. fra min bopæl, og om morgenen torsdag d. 2/8 var pakken på vej til mig. Så langt så godt. I løbet af formiddagen fik jeg besked om at pakken var forsinket. I PostNord app'en kunne jeg se at adressen ikke var korrekt. Jeg tjekkede mine ordre info fra webshoppen, og adressen var helt korrekt. Jeg ringede med det samme til PostNord for at gøre dem opmærksom på at der ikke var noget galt med adressen. Det blev noteret og de ville kontakte den lokale post og sørge for at pakken kom ud igen. Fredag d. 3/8 var der stadig ingen pakke og den figurerede stadig som forkert adresse i app'en. Jeg ringede igen, men der var ikke meget hjælp at hente. Mandag var der ikke ændret på info i app'en (ej heller via track & trace på nettet). Jeg ringede endnu engang, og fik nu at vide at den person jeg havde talt med i første omgang ikke havde givet besked videre. Jeg blev også forsikret om at det ville ske med det samme. Tirsdag d. 7/8 var der stadig ingen pakke, og info på nettet og i app'en var også uændret. Der stod fortsat at adressen var forkert. Igen måtte jeg ringe, og fik nu at vide at beskeden ikke var givet videre, men NU ville han personligt tage sig af det og ringe med det samme. En halv time senere blev jeg ringet op af den lokale postmester. De havde pakken stående, og jeg sagde at jeg gerne ville hente den. Jeg kunne komme forbi ved 15 tiden. Der var der nok desværre lukket kl. 15, fik jeg at vide. Jeg forlod derfor arbejdet at hentede min pakke med det samme. På vej tilbage til arbejdet kom jeg til at tænke på, at det lokale posthus vel nok havde haft den stående siden den blev forsøgt leveret d. 2/8. Hvorfor har de ikke ringet til mig?! Det skulle da være en smal sag at finde mit nummer. Eller også kunne de have lagt en seddel i min postkasse, men det er måske for meget forlangt... Jeg undrer mig over at jeg skal betale 69 kr. for at få pakken leveret til min bopæl, og så ender det med at jeg selv henter den på posthuset. Givet, kunne jeg nok godt have fået dem til at levere den til mig, men min tålmodighed var brugt op, og jeg havde også købt varen fordi jeg skulle bruge den. Jeg ønskede ikke at vente en dag mere. Desuden er det også noget træls at man skal bruge en time (hvor af det meste var ventetid) i telefonen, for at man kan få PostNord til at levere den ydelse man har betalt for. For slet ikke at tale om de frustrationer det medfører, når man står uden den vare man har købt og igen og igen skal kontakte PostNord uden der sker meget nyt i sagen. Alt i alt er det en ringe omgang, og hver gang jeg køber noget på nettet bruger jeg altid en anden leverandør end PostNord. Det var der desværre ikke mulighed for denne gang. |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det må have noget at gøre med hvilken butik du handler i. Jeg har også enkelte gange stødt på webshops hvor jeg ikke kunne vælge udleveringssted på en liste. Jeg har været ude for at udleveringsstedet automatisk var den lokation der var tættest på min bopæl, uden mulighed for at ændre det. Det er nødvendigvis ikke optimalt for mig, at stedet ligger tæt på mig. For det meste kan jeg dog vælge det udleveringssted der passer mig bedst.
|
||
![]() |
||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 557 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Normalt kan man vælge en leverings adresse, så sætter du bare den så udleverings stedet passer dig.
|
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, normalt.
|
||
![]() |
||
Ole G ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 178 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det er muligt vælger jeg Post Nord som leverandør, ofte fravælger jeg en butik, hvis den ikke tilbyder Post Nord som leverandør. Det er da også mit indtryk, at flere og flere butikker vælger at benytte Post Nord.
Jeg har aldrig oplevet at miste en pakke eller modtage en forsendelse, hvor indholdet var så beskadiget at det måtte returneres. Selvfølgelig er der småproblemer en gang imellem, en bog kan eksempelvis have fået et mindre tryk, hovedårsagen til det er dog dårlig indpakning. Ole
|
||
![]() |
||
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |