recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital og frie kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal Digital og frie kanaler

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 22:43
Har lige lavet en test,fandt lige CDC-7000 frem det ser ud til at kan køre ude kort på DVB-T nettet,så de må ha lavet om på noget,det har den ikke kunne før,men det er også et stykke tid siden,den har været i brug,min Sagem ITSD 81 HD den kan ikke køre uden kort.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Har lige lavet en test,fandt lige CDC-7000 frem det ser ud til at kan køre ude kort på DVB-T nettet,så de må ha lavet om på noget,det har den ikke kunne før,men det er også et stykke tid siden,den har været i brug,min Sagem ITSD 81 HD den kan ikke køre uden kort.

Prøvede også lige selv. Digiality'en kan også vise DVB-T kanaler og de gratis tyske fra Astra uden kort, men ikke DR eller TV2 fra parabol uden kort.
Så vidt jeg husker er det første gang jeg prøver dette. Det har måske noget at sige, at den er en købeboks og ikke en leje.
Vi må jo vente og se, om der er hold i det CD siger, eller de er fulde af løgn.
Jeg har set her på forum en der sagde, at Viasat bokse godt kan vise DR og TV2 uden kort.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 08:52
Det lader til at på CDC-7000 via DVB-T net,kan man se DR1 DR2 og TV2 og en regional kanal uden kort,det er hvad den kan finde,Sagem ITSD 81 HD via DVB-T net kan man se,DR1,DR2,DR HD,DR Update,DR K,DR Ramasjang,TV 2,Folketings-kanalen,men der skal kort være i,den kan også håndtere HE-AAC lyd,der er værtigfall lyd på,i min receiveren skriver den 5.1 DTS,har ikke kunne testes det på satellitten,da jeg har sort skærm på DR HD nu,håber det kommer i løben af dagen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 21:02

Det lader til at på CDC-7000 via DVB-T net,kan man se DR1 DR2 og TV2 og en regional kanal uden kort,det er hvad den kan finde,Sagem ITSD 81 HD via DVB-T net kan man se,DR1,DR2,DR HD,DR Update,DR K,DR Ramasjang,TV 2,Folketings-kanalen,men der skal kort i,den kan også håndtere HE-AAC lyd,der er hvertfald lyd på,i min receiver skriver den 5.1 DTS,har ikke kunne teste det på satelitten,da jeg har sort skærm på DR HD nu,håber det kommer i løbet af dagen.

Nå,på DR HD,DR K,DR Ramasjang via satellit viser min receiver bare 2 kanals lyd,kan det være at CD ikke kan sende HE-AAC lyd formatet ud via satellit? eller bare har valgt stereo lyd,oplever i også det samme? ingen problem via DVB-T,der er det med 5.1 DTS lyd på DR HD,DR K,DR Ramasjang.

Redigeret af ghost-the-man - 01-November-2009 kl. 21:23
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 12:22

Det lader til at på CDC-7000 via DVB-T net,kan man se DR1 DR2 og TV2 og en regional kanal uden kort,det er hvad den kan finde,Sagem ITSD 81 HD via DVB-T net kan man se,DR1,DR2,DR HD,DR Update,DR K,DR Ramasjang,TV 2,Folketings-kanalen,men der skal kort i,den kan også håndtere HE-AAC lyd,der er hvertfald lyd på,i min receiver skriver den 5.1 DTS,har ikke kunne teste det på satelitten,da jeg har sort skærm på DR HD nu,håber det kommer i løbet af dagen.

Nå,på DR HD,DR K,DR Ramasjang via satellit viser min receiver bare 2 kanals lyd,kan det være at CD ikke kan sende HE-AAC lyd formatet ud via satellit? eller bare har valgt stereo lyd,oplever i også det samme? ingen problem via DVB-T,der er det med 5.1 DTS lyd på DR HD,DR K,DR Ramasjang.

Det er ikke 5.1 lyd i DTT heller.  Det er antagelig Sagem ITSD81 HD som har slått på DTS transkoding slik at det kan se ut som det er 5.1 lyd.  Tipper at du kun har lyd i frontkanalene.

HE-AAC er ikke vanlig via satellitt.  CD's to HD mottagere støtter HE-AAC men siden det er bra med båndbredde tilgjengelig på satellitt så benyttes det som regel MPEG1 Layer II 256kbps stereo eller Dolby Digital 5.1 384kbps eller 448kbps.  Jeg er usikker på om HE-AAC fungerer 100% med CD's HD bokser.  Tidligere så virket det som en av HD boksene ikke fungerte helt stabilt med HE-AAC lyd i Norsk DTT.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:

Det er ikke 5.1 lyd i DTT heller.  Det er antagelig Sagem ITSD81 HD som har slått på DTS transkoding slik at det kan se ut som det er 5.1 lyd.  Tipper at du kun har lyd i frontkanalene.

HE-AAC er ikke vanlig via satellitt.  CD's to HD mottagere støtter HE-AAC men siden det er bra med båndbredde tilgjengelig på satellitt så benyttes det som regel MPEG1 Layer II 256kbps stereo eller Dolby Digital 5.1 384kbps eller 448kbps.  Jeg er usikker på om HE-AAC fungerer 100% med CD's HD bokser.  Tidligere så virket det som en av HD boksene ikke fungerte helt stabilt med HE-AAC lyd i Norsk DTT.
Jo der er fint lyd på de 4 højtaler front og bag,men ingen lyd i center,og suben er også mere med via DVB-T-nettet,og lyden er lidt bedre i forhold til når jeg er over på satellit.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 15:48
Nå, nu har jeg testet Digiality'en uden kort igen. Den kan stadig ikke vise DR eller TV2 fra parabolen uden kort, men kun DVB-T.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Nå, nu har jeg testet Digiality'en uden kort igen. Den kan stadig ikke vise DR eller TV2 fra parabolen uden kort, men kun DVB-T.
Det samme resultat er jeg også kommet frem til,med mine 2 godkendte bokse fra CD.

Redigeret af ghost-the-man - 11-November-2009 kl. 12:06
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu