|
Opladning af Power Bank |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5064 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 9 timer 40 minutter siden kl. 10:55 |
Jeg købte to Power Banks i Lidl. De er på 20.000 mAh Li-ion batteri og 50 % opladet. Jeg har sat den ene til opladning i går kl 16 og den lader stadigvæk fra en 10 watt iPad lader.
Er det normalt at det tager så lang tid? De fleste Power Banks er med Li-Polymer batterier, men det gør vel ikke nogen forskel i lade tid at denne har Li-ion?
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sådan er flere af mine end deres dage
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5332 |
Afhængig af hvordan godt de forhandler lade strøm setup, kan de risikere kun at lade med 500mA, selvom det er en 10W lader (=2,5W ved 5V), som er maks. i den gamle USB2.0 standard. Så hvis helt afladet: 20000/500 = 40 timer. ![]() ![]() P.S.: Og i den sidste del af lade fase skrues der ned for ladestrøm -> ekstra tid.
Redigeret af JørgenT - 6 timer 30 minutter siden kl. 14:05 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5064 |
Okay, så har jeg ikke set nok Power Banks, eller også de forkerte.
Er det ikke de bedste der har Li-ion batterier? I tekniske specs står der: Indgangsspænding på USB C porten: 5V_-_-_-, 3A 9V_-_-_-, 2A 12V_-_-_-1,5A Og det betyder max ladestrøm fra 15 watt lader. Jeg har en 20 watt lader til iPad 10, men den må jeg ikke bruge. Så den må nøjes med 10 watt fra den gamle iPad. Og det tager åbenbart over 2 døgn at lade op fra 20% til 100%kan jeg regne ud. |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1696 |
Jeg har flere lidl power banke og de lader alle ok med en god telefon lader. Så, prøv en anden lader hvis du har en. Min telefon lader også helt forskelligt alt efter hvilken lader jeg bruger. Det går f.eks. super langsomt med en kraftig dell laptop-lader.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |