|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kaim ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-April-2009 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 03-April-2009 kl. 18:29 |
Er der nogen der kan hjælpe med programmering af Philips Pronto TSU 9400? eller kender nogen, gerne i østjyllandsområdet. Send evt en PM. Tak
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
det kommer helt an på hvordan du vil bruge den. Hvis du vil udnytte 2-vejs kommunkation enten via WiFi eller RS-232 og kan/vil programmere den selv kommer det let til at blive dyrt. Jeg føler mig ikke engang 100% overbevist om at alle forhandlere vil hjælpe dig med det hvis du har købt den i udlandet. Til brug som en almindelig IR fjernbetjening kan alle der har en pronto hjælpe. Den eneste forhandler herhjemme jeg lige kan komme på er CSO
|
|
![]() |
|
klausjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
Ja, jeg mener også CSO er nogen af de eneste, men det blir nok dyrt eftersom den ikke er købt dér.
Men hvis det bare er som alm. IR betjening kan du finde en masse tutorials på nettet. Tjek evt. RemoteCentral.com |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
det er meget farligt. Det kommer til at tage meget meget lang tid at blive færdig med sin remote, når man ser hvad alle andre kan lave og man ikke har forståelse for javascript programmering. Prøvede det på min egen krop, blev nød til selv at lære det og jeg er efter et års tid ikke færdig endnu jeg var på vej i seng i går da jeg så indlægget, så jeg uddyber lidt nærmere. Remoten kører dog, men der er hele tiden småting som kan gøres bedre. Jeg afventer pt stadig svar fra yousee om det er muligt (evt. bliver det) at hente informationer fra boksen via TCP/IP. Hvis det er, så kommer der tv guide og tekst tv på remoten. Måske et lille ikon i kanaloversigten med hvilken kanal der pt. ses. Generelt tager det meste at tiden at lave den grafik man har lyst til at have og så at finde diverse kanallogoer. Vil man bruge 2-vejs kommunikation tager det så endnu længere at finde diverse RS-232 koder fra enkelte firmaer, specielt Toshiba synes jeg ikke er specielt villige til at give slip på dem. Heller ikke pioneer - efter at have fået et ikke særligt fyldestgørende svar fra deres kundeservice skrev jeg dog direkte til deres productmanager der var meget behjælpelig med både IR og RS-232 koder. Det er heller ikke super let at få remoten til at køre stabilt, hvis lærer lidt om programmering, men ikke lige interesserer sig for debug. Der er dog en række gode moduler rundt omkring, både på remotecentral og prontos hjemmeside (kræver dog man melder sig som prof. og som min. består Level I certificeringen (som dog heller ikke er ret svær). Dog vil jeg sige at programmeringen er blevet noget mere brugervenlig med PEP v2.1 end den var tidligere, da man nu kan simulere sine scripts. Hvis det skal være noget lettere kan man enten bare bruge remoten som alm. IR remote (hvilket vil være spild af penge) eller man kan bruge den til RS-232 koder (som nu også kan gemmes i databasen, det kunne de ikke tidligere) uden brug at scripts. Som "simpel" remote ser jeg et stort problem ved den - man forfalder hurtigt til at lave alt til makroer hvilket som udgangspunkt også er fint, men dels er der fare for at enkelte IR signaler ikke når frem og dels findes der en del udstyr uden discrete power on/off, så makroerne let kommer ud af sync. Der virker umiddelbart som om de fleste herinde sværger til Harmony, hvilket til de flestes brug også er fint nok, men skal man have den maksimale brugervenlighed skal det som min. være en pronto - de andre (AMX, Creston m.fl.) er noget dyrere og sværere at programmere. Ulempen ved disse remotes er programmeringen af dem. Hos CSO koster det 800 kr. timen for programmering og 2500 kr. for xcf filen med configurationen på. Efter selv at have rodet med det i et års tid virker det egentlig meget fair. |
|
![]() |
|
Cremericon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Må give Brasch ret. At lave en konfiguration er ikke bare sådanne. Den indeholder valg af senarien, TV guide fra internettet visning af aktuelle tv kanal, ved tryk på off slukkes all de enheder der er blevet tændt osv. Men det jeg oplever er det sværeste er at finde ud af hvilke funktioner der skal være hvor for at give et nemt bruger interface. Så hvis du sætter en fra CSO i gang kunne jeg forestille mig at resultatet ikke bliver bedre end de informationer/ønsker du kommer med og jo mere konkret dine ønsker er jo nemmer er det at lave dem, men vær klar til at åbne den store tegne bog. Hvis du har mod på det er remotecentral et perfekt sted at begynde, her er folk meget hjælpsomme... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |