recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennekable + YouSee 13 m
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennekable + YouSee 13 m

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennekable + YouSee 13 m
    Sendt: 15-Februar-2008 kl. 19:29
Jeg er så 'uheldig' at der er 13 meter mellem min antenne boks og Samsung HD-YouSee boksen.

Som det er idag er signalstyrken sådan +/- -12 på alle kanaler. Antennekabler er "standard" med en påskruet stik i hver ende.

Jeg har internet via kabelt tv, hvilket optager "skruestiket" i antenne boksen.

Derfor,
Hvilket kabel anbefales til 13 meter (gerne med "fast stik") ?
Kan må få en 'splitter' så både kabeltv og internet kan deles om skruestikket (og kan det svare sig?)
Andre ideer til denne opsætning?
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 19:38

På dit vægudtag er der monteret en dåse med 3 udtag, et til Radio et til TV, begge disse to har et normalt stik, den sidste til Data er med F-Connector, og kan KUN anvendes til Data, det er VIGTIGT, at det ikke forsøges anvendt til andet, det er jo ikke for sjov, at det er opdelt som det er. Kabler købt i metermål hos den lokale forhandler lever fuldt op til de krav der stilles til kabler.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Kabler købt i metermål hos den lokale forhandler lever fuldt op til de krav der stilles til kabler.  

Jo - men så snart jeg sætter min "signal splitter" på (for at få tv i soveværelset) ryger signalet ned på -16,7.

Så nej - ikke i metermål, men et "fast" kabbel i ca 12 m., der kan trække signalet.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 19:55

Alle gode kabler kan gøre det, også forhandlerens metermåls kabler, men ikke når der bruges en splitter, det skal laves ordentligt med en fordeler, splittere hører IKKE hjemme i en fornuftig installation.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 20:06

Brug en sådan, samt før omtalte kabler, samt nogle F-Connectorer, så vil der hvis din signalstyrke er som den skal være, ikke opstå problemer.

Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Brug en sådan, samt før omtalte kabler, samt nogle F-Connectorer, så vil der hvis din signalstyrke er som den skal være, ikke opstå problemer.

Tak - det vil jeg gøre!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu