recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opladning af Power Bank
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opladning af Power Bank

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 5065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opladning af Power Bank
    Sendt: 13 timer 48 minutter siden kl. 10:55
Jeg købte to Power Banks i Lidl. De er på 20.000 mAh Li-ion batteri og 50 % opladet. Jeg har sat den ene til opladning i går kl 16 og den lader stadigvæk fra en 10 watt iPad lader.

Er det normalt at det tager så lang tid? De fleste Power Banks er med Li-Polymer batterier, men det gør vel ikke nogen forskel i lade tid at denne har Li-ion?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 timer 30 minutter siden kl. 11:13
sådan er flere af mine end deres dage
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 40 minutter siden kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg købte to Power Banks i Lidl. De er på 20.000 mAh Li-ion batteri og 50 % opladet. Jeg har sat den ene til opladning i går kl 16 og den lader stadigvæk fra en 10 watt iPad lader.

Er det normalt at det tager så lang tid? De fleste Power Banks er med Li-Polymer batterier, men det gør vel ikke nogen forskel i lade tid at denne har Li-ion?
De Power banks jeg har set er alle med Li-Ion.

Afhængig af hvordan godt de forhandler lade strøm setup, kan de risikere kun at lade med 500mA, selvom det er en 10W lader (=2,5W ved 5V), som er maks. i den gamle USB2.0 standard. 
Så hvis helt afladet: 20000/500 = 40 timer. WinkSmile

P.S.: Og i den sidste del af lade fase skrues der ned for ladestrøm -> ekstra tid. 

Redigeret af JørgenT - 10 timer 38 minutter siden kl. 14:05
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 39 minutter siden kl. 17:04
Okay, så har jeg ikke set nok Power Banks, eller også de forkerte.

Er det ikke de bedste der har Li-ion batterier? 

I tekniske specs står der: Indgangsspænding på USB C porten: 5V_-_-_-, 3A
9V_-_-_-, 2A
12V_-_-_-1,5A

Og det betyder max ladestrøm fra 15 watt lader. Jeg har en 20 watt lader til iPad 10, men den må jeg ikke bruge. Så den må nøjes med 10 watt fra den gamle iPad. Og det tager åbenbart over 2 døgn at lade op fra 20% til 100%kan jeg regne ud.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 47 minutter siden kl. 17:56
Jeg har flere lidl power banke og de lader alle ok med en god telefon lader. Så, prøv en anden lader hvis du har en.

Min telefon lader også helt forskelligt alt efter hvilken lader jeg bruger. Det går f.eks. super langsomt med en kraftig dell laptop-lader.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 43 minutter siden kl. 18:00

Okay, så har jeg ikke set nok Power Banks, eller også de forkerte.

Er det ikke de bedste der har Li-ion batterier? 

I tekniske specs står der: Indgangsspænding på USB C porten: 5V_-_-_-, 3A
9V_-_-_-, 2A
12V_-_-_-1,5A

Og det betyder max ladestrøm fra 15 watt lader. Jeg har en 20 watt lader til iPad 10, men den må jeg ikke bruge. Så den må nøjes med 10 watt fra den gamle iPad. Og det tager åbenbart over 2 døgn at lade op fra 20% til 100%kan jeg regne ud.
hvorfor må du ikke bruge din 20W lader ?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 8 minutter siden kl. 22:35
Der står i vejledningen at jeg højest må bruge en lader med samme udgangsspænding og strømstyrke som der står i tekniske specs. Og det er jo 5V gange 3A lig med 15 watt.

Og der står også, at for at opnå den hurtigste opladningshastighed. Skal jeg bruge USB C porten og benytte et kabel med USB C stik i begge ender, sat til en oplader med Power Delivery (PD) hvad så end det er?

Kan det betyde at 20 watt laderen, som også har USB C må bruges. Jeg kan faktisk ikke læse teksten i bunden af iPad 10 laderen mere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 57 minutter siden kl. 22:46
At den kan levere maksimalt 20W, betyder at sætter du et batteri til, med en ladekapacitet på 15W, trækker den maksimalt 15W fra laderen/strømforsyningen.

I en stikkontakt er der 230 Volt/10A = 2300W,m hvis du har en ældre installation og 230Volt/13A = 3kW i en nyere installation.
Uanset hvilken du har, springer en 100W pære ikke, hvis du sætter den til stikkontakterne.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4750
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 28 minutter siden kl. 23:15

, sat til en oplader med Power Delivery (PD) hvad så end det er?

Hej.

Power Delivery findes i forskellige revisioner. Se venligst under Power-related standards: 

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 1 time 26 minutter siden kl. 23:17
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu