recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hifi hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHifi hjælp!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: Hifi hjælp!
    Sendt: 28-April-2009 kl. 20:13

Hej allesammen

Jeg har lige solgt ALT elektronik i hele hytten, og vil ha noget nyt. Det gamle var noget samsung LE32r71W, og surround var det der passede bedst til serien (det der hvide sæt der var så flot for 2,5 år siden :).. Jeg har bestilt en Panasonic 46g10. men er gået i stå der! skærmen er på plads...

- Dertil vil jeg gerne ha en PS3. men aner NADA om den! Nogle der kan forklare om den matcher mit behov??

- Jeg vil rigtig gerne ha B&W højtalere, nogle kompakte nogle (jeg har 57kvm), men ved ikke helt, hvor mange jeg skal gå efter, da det er en temmelig heftig udskrift. front + center + sub?? eller bare front?... spare op, og tage hele 5.1??

- Så går jeg ud fra jeg skal bruge en forstærker, men det ved jeg absolut intet om... men tror ikke det er her jeg skal gå på kompromis. hjælp til hvad der er godt, og kan betales for DKR..

Jeg bor i en 2 vær. på 57 kvm. elsker Hifi, men ved intet om det. jeg har pt kun DR1, TV2, DR2 + kanalkbh. men anskaffer måske noget kabel tv. men også der er jeg blank . Jg elsker derimod og se film, jeg er grunden til at blockbuster i NV, kan løbe rundt...

nogle der kan hjælpe mig til hvad jeg skal gå efter..??

vh Thomas

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 22:11

Hej Thomas og velkommen til

Det er meget svært at rådgive uden at kende dit budget, og uden at vide om du er kritisk i forhold til stereolyd, eller om du fokuserer mest på surround.

Kan vi få lidt flere detaljer ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 22:34

tak for det :)

ja for sørensen gerne... altså økonomien er sløj, så jeg sparer op undervejs, men de højtalere jeg ser på er B&W i 600 serien, til mellem 1499-1999. 

men det er på forstærker jeg er helt, helt blank... jeg ved nemlig ikke hvad jeg skal satse på.. tror det bliver stereo til at starte med, men jeg vil gerne ha muligheden for at udbygge det med baghøjtalere..

Jeg er meget nem at imponere, da mit forhenværende sæt var samsung HTX-100q (tror det var rigtigt :), og det spillede ikke synderligt imponerende.

jeg tænker selv en forstærker til MAX 5. og højtalerne også gerne ligge på højest  2, men da jeg gerne vil ha nogle rigtig flotte højtalere, vil jeg godt skyde lidt mere i dem...

Er jeg helt fra snøvsen når jeg satser således? fordi jeg gider ikke og skal skifte det hele ud om 1 år, fordi jeg er blevet kræsen1

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 23:04

Du skal købe brugt, så får du meget mere for pengene.

En lettere brugt receiver med de nye formater kan nok findes til omkring 5000,- og mht. højttalere så er brugte ofte et godt køb.

Der er flere her inde der har brugt udstyr, så her er der gode muligheder.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 08:35

glimragende ide.. det havde jeg ikke tænkt på. men selvfølgelig "lettere" brugt, fungere jo stadig fint, så lang tid den ikke har været misbrugt.. tak for hjælpen. Vh Thomas

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 08:52
Selv tak
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu