Jeg har tidligere bragt dette op, men eftersom der aldrig var nogen der havde støt på et tilsvarende problem, kom jeg aldrig rigtig videre med det, så nu prøver jeg igen.
Jeg er i den situation, at adskillige knapper på min fjernbetjening til Pioneer 427 (ex. PiP, Menu etc.) tænder for min DVD-afspiller H/K DVD-31
Meget mystisk.
DVD'en er fra tiden før HDMI, så den er forbundet med et scart-kabel, hvilket betyder at tv'et selv skifter over på det input når den tændes, altså hver gang jeg trykker på en af de mystiske knapper. Dette er mildest talt r** irriterende.
Hvad hulen kan man gøre? Selvfølgelig kan de to enheder flyttes til hver sin ende af lokalet, hvilket ikke er praktisk muligt, men kan man ændre i IR-koderne eller lignende?
Hvis det kun var én knap kunne jeg måske forstå det, men når det er flere giver det ikke meget mening i mit hoved. "Menu" på tv'et er vel en anden kode en eksempelvis "PiP"?, men begge svarer til "Power on" på DVD'en 
Jeg hører gerne hvis nogen har oplevet noget tilsvarende og hvad man eventuelt kan stille op.
Redigeret af HamDenFede - 01-August-2009 kl. 20:45