recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ambilight - IKEA ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmbilight - IKEA ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:08

Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Ok. Ja det ser meget fedt ud på billederne i hvertfald, så hvis det endda forbedrer tv-oplevelsen er det jo bare helt godt. Det kan være jeg skal prøve det.

Prøv og læs Tape Connection brugerens mening om ambilight og hvad det gør...i denne tråd

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14911& KW=ambilight

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:18

Så har jeg også lige taget lidt billeder af selv installationen...

NB!!! har brugt alm tape til at sæt dem fast med mens jeg tester løs...der følger dobbeltklæbende tape med i pakkerne...

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:34

Klikker man skinnerne sammen, så man kun får ét 230V stik at rode rundt med, eller får man flere stik hvis man bruger f.eks. 7 eller 8 skinner?

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:45

kan begge dele...du klikker dem sammen i en lang skinne, derudover findes der så som du kan se på det øverste billede et blødt samle led hvor du kan forbinde top og side sammen med...

Der følger 1 strøm stik med hver pakke hvori der er 4 huller i til at du kan forbinde alle 4 skinner i pakken hver for sig, eller du kan som jeg har gjort serieforbinde dem og kun trække 1 kabel samlet ned til strøm.

Til top
SørenM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2004
Sted: Denmark
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:48

Tak Bygone for de fine billeder og forklaring, jeg vil begynde "Rejsen" til Ikea på mandag.
Endnu en gang TAK.

Til ipnielsen så kan jeg sige at det giver et mere behageligt billede at se når der er baggrundsbelysning, man bliver ikke så træt i øjnene ved længere tv kiggeri.

Redigeret af SørenM - 07-Juli-2007 kl. 09:59
Hilsen fra Søren.
Til top
Baron von Wulff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2007
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Hej

Jeg har lige læst kort med, så undskyld mig, hvis det står andetsteds. Men er fidusen ikke ved ambi-light, at de skifter farve alt efter hvad der vises på skærmen? Det går jeg næsten ud fra, at dette ikke kan klare.  Så hvorfor gør i det - giver det stadig en bedre tv-oplevelse, eller er det lidt mere gimmick over det?

Det er noget vrøvl at farverne skal skifte med det man ser, det vi gør det her for er for at få en bedre tv oplevelse i et mere roligt billede...

NEJ det er ABSOLUT ikke noget vrøvl. Har man prøvet den ægte vare - kunne man ikke drømme om at anvende den stationære farvemulighed der jo også er, når man ser TV. Den anvendes kun som baggrunds/stemningsbelysning når TV er slukket. Det vigtige når man bruger Ambilight under en TV udsendelse eller film er, at lyset ikke er for kraftig så det tager fokus fra selve skærmen - da øjet automatisk vil søge mod en lyskilde. Den skal altså være dæmpet i forhold til rum-lyset (eks. dag, aften og nat.) og dette justeres nemt på Philips fjernsynet.

Men har man ikke et Philips med Ambilight (og måske heller ikke vil have et - måske fordi man bekender sig til plasma-troen ) - ja så synes jeg at det her udarbejdede ser rigtigt godt ud.

Redigeret af Baron von Wulff - 07-Juli-2007 kl. 10:18
Mvh.
Wulff
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 17:47
Vil det være nærigt kun at købe et sæt til  42" eller skulle det osse klare opgaven?
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 20:37
Det afgør du jo selv...det er jo en mindre lysmængde der kommer ud af det om det er nok for dig skal du jo selv afgøre, jeg valgte 2 pakker da jeg mener at have et screenshots af en der brugte 4 skinner only hvor jeg sagde det var for lidt lys.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 03:57
Jeg har på mit eget 42" kun monteret eet sæt altså det med 4skinner - mener det vil være totalt overkill at bruge mere - ellers vil bagvæggen bag tvet blive totalt lyst op i et mørkt rum . eet sæt er rigeligt efter min mening det er jo tv du skal se på ikke lyset....ambilight , gør det at det ikke bliver så anstrengt for øjnene at se tv i længere tid , med dobbelt sæt vil det være for meget lys efter min mening , jeg prøvede også førest med dobbeltsæt - det var ALT for meget lys......
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2007 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

...jeg prøvede også førest med dobbeltsæt - det var ALT for meget lys......

Så har du jo et sæt i overskud.

Her et lige et tip til, hvad disse lyslister ellers kan bruges til:
http://img528.imageshack.us/my.php?image=p1000262vu6.jpg
(det er ikke fra mit hjem, men "tyvstjålet-lånt" fra en tråd på et andet forum)

Mvh Michael

Redigeret af Maggerholm - 08-Juli-2007 kl. 10:48
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 11:48

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Jeg har på mit eget 42" kun monteret eet sæt altså det med 4skinner - mener det vil være totalt overkill at bruge mere - ellers vil bagvæggen bag tvet blive totalt lyst op i et mørkt rum . eet sæt er rigeligt efter min mening det er jo tv du skal se på ikke lyset....ambilight , gør det at det ikke bliver så anstrengt for øjnene at se tv i længere tid , med dobbelt sæt vil det være for meget lys efter min mening , jeg prøvede også førest med dobbeltsæt - det var ALT for meget lys......

Jeg har selv lige monteret, jeg syntes nu 2 sæt er mere passende (som andre også skriver), 7 stænger passer lige til 42" tv, så man får ensartet lys langs alle sider, 2 i hver side, 3 ovenpå.

Det ser pizzefedt ud

Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 11:05

Hej...

var lige en tur i Århus IKEA i går og hente to pakker af ovennævte produkt. Og hold da op, det tager lang tid før man kommer til denne afdeling... Alt det andet "skrammel" man lige skal igennem først, men den opmærksomme vil finde hængende fladskærme med eksempler på netop benyttelse af disse lister , hængende rundt omkring i udstillingen. Og har lige siddet og samlet den første pakke. Nu skal der så testes - *S*..

Det kan oplyses, at der i går eftermiddags stadig var omkring ca. 15 sæt på hylderne af denne varer. Bare en user-info, hvis der var flere der ville derud.

Såfremt man får nogle lister i overskud, selvfølgelig ved køb af flere pakker, kan det oplyses, at de "kører" på 12V og derfor - med lidt fingerarbejde - også kan benyttes i bilen.... ICE baby ICE 

Er der nogle herinde der har forsøgt at sætte en lysdæmper/tænd-sluk fjernbetjent ting til. Har erhvervet mig sådan nogle for et stykke tid siden og benytter allerede dette system til nogle af rummets øvrige belysning. Men kan disse lister tændes og slukkes ad denne vej uden at skade listerne eller skal man benytte den medfølgende kontakt hver gang.

Og kan disse lister lysdæmpes uden at skade dem... Hvis man nu ville lave lidt ekstra hygge en aften *S*

Ser frem til at høre fra jer...

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu