|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
peter201 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 26-Februar-2007 kl. 21:02 |
Hejsa
Da min harddiscoptager står et stykke fra min TV, har jeg har købt 3 stk "Titanium Vandberg" komponent-kabler (hver på 3m) fra Harald Nyborg:
Spørgsmålet er, om man "bare" kan forbinde dem normalt (enten lodde dem sammen, eller købe "phono-samlestik") uden at det giver signalproblemer? Normalt siger man, at et godt kabel skal have "75 ohms impedans". (Se f.eks. http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/intercon nects/ComponentVideoCables.php)
Vil 3 kabler i serie ikke ændre den samlede impedansen (og således ødelægge den planlagte gode "dimensionering" af kablerne ?? Eller skal jeg ud og investere et dyrt 10m komponentkabel (hvis det overhovedet findes)?
|
|
![]() |
|
heli ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej Peter201. Der er ingen problem ved at serie-forbinde flere kabler, hvis de har samme impedans, udover at tabet bliver summen af de enkelte kabler. Kravet mht. impedans er at hvert kabel afsluttes med kablets impedans. Og denne afslutning på 75 ohm er indbygget i de 2 apparater. /Peer
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |