|
Valg mellem 2,4Ghz og 5 Ghz på router |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Kallespears ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Not to be rude.... Joke? |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg har sat min router op med to wifi netwærk.
5ghz har _5ghz efter navnet eller SSID som det hedder på router. 5ghz er mindre radiobølger end 2,4ghz. Man kan derfor overføre mere data på 5ghz. Til gengæld er 2,4ghz mere robust signal. Så når man er tæt på router vælger man 5ghz og får høj hastighed. Er man langt fra router, eksempelvis i haven. Så vælger man 2,4ghz, som er noget langsommere. |
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Jeg har også haft dårlige erfaringer med at lade apparaterne selv bestemme mellem 2,4 og 5 ghz.
Køre derfor med to forskellige SSIDer og skifter manuelt.
Redigeret af Silentbob - 13-December-2017 kl. 09:36 |
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
Så er den nye router opsat.
Jeg har en Netatmo vejrstation der kører via mobilen med en app. Skal jeg ikke kunne se den inde i routeren som Netatmo under "trådløse" enheder. Her kan jeg nemlig kun se min telefon og en TP link stikkontakt jeg har. |
|
![]() |
|
Gunner Gunoil ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 15 |
Ikke hvis den ikke er koblet op direkte til dit netværk
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Netamo kører i skyen. Men bruger dit wifi net til at "rapportere" til skyen. Din mobil henter så infomationerne via skyen.
Du burde dog kunne se den et eller andet sted i din router. |
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Jeg kører kun 2.4 da det dækker hele huset - og haven med
Der er intet at hente på almindelig surf/streaming ved at vælge 5 GHz istedet - at det tager et sekund mere inden filmen starter opvejer til fulde at det bare virker efterfølgende, uanset hvor vi er... Bor så også i et område med meget lidt wifi støj (andre netværk) |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2028 |
Til dem der så IKKE gør det kan jeg kun anbefale at man benytter et værktøj som Wifi analyzer og vælger kanal med omhu på især 2,4 Ghz båndet der kan blive ret så crowded og enhver god Wifi opførsel og planlægning nærmest må opgives på forhånd: ![]() Redigeret af TBC1 - 13-December-2017 kl. 18:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |