|
VPN fra iPhone/iPad, via PC til SmartTV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Maj-2013 kl. 12:07 |
Halløjsa.
Jeg har brugt for en smule hjælp til noget VPN halløj. Man kan med mit Samsung UE55ES8005 streame fra TV'et til sin Smartphone/tablet, så længe man er på samme lokalnetværk. Jeg vil dog gerne have sat en VPN op på min Windows 7 maskine, så jeg kan tilgå den via 3G, og så få mit TV til at tro, at min iPhone er på mit lokale netværk. Jeg har sat en VPN op i Windows 7, og kan sagtens tilgå den udefra, og kan fx. godt tilgå både min NAS via den lokale IP (192.x.x.x), samt mine Philips Hue pærer. Men jeg kan stadig ikke finde TV'et i Samsung app'et. Kan det bare ikke lade sig gøre, eller har jeg gjort noget forkert? Redigeret af BubbiBubbi - 17-Maj-2013 kl. 12:15 |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lige et spørgsmål :Hvorfor vil du lave VPN på din PC når du har en VPN på din Synology som vel står tændt oftere end din PC ??
|
|
![]() |
|
![]() |
|
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
Godt spørgsmål. :)
Egentlig fordi jeg ikke kender så meget til VPN opsætningen på NAS'en. Ah fandt en fin guide, og VPN'en kører nu på min NAS. http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=459 Men... Det virker stadig ikke. Har fin adgang til både NAS og Philips Hue via VPN'en. Men mit SmartTV app siger følgende: ![]() Kan godt være det TV bare ikke er så nem at narre. ![]() Redigeret af BubbiBubbi - 17-Maj-2013 kl. 13:08 |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
![]() |
|
![]() |
|
Fandt en anden guide. :) Nemt nok at sætte op. Men Smart TV appet virker stadig ikke. Kig i mit indlæg længere oppe. :( |
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Det er nok pga. splittunnel som samsung app ikke kan finde ud af.
Hvis du kan lave en "route all" eller "tunnel all", så vil din samsung nok være ligeglad og gøre som du ønsker.
|
|
![]() |
|
Jeg ved ikke om det evt. er fordi at du ryger ind på et andet sub-net når du kobler på via VPN.
iTunes/Bonjour protokollen har sammen problem. Men det kan være der er andre der har en ide ?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
Med stor sandsynlighed - ofte laver producenterne den nemme løsning og genererer en broadcast for at finde de enheder på netværket, de nu engang skal snakke med. Det er derfor højst sandsynligt lige præcis dét, OP rammer. Der er ikke meget at gøre, andet end hvis du har mulighed for at videresende broadcasts videre til dit interne subnet, og det er generelt noget "skidt" at gøre. Alternativt at opfordre Samsung til at forbedre app'en, så man kan indtaste en IP på det TV, man vil have fat i. /Mark |
|
![]() |
|
pasin08 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2017 Sted: Helsingør Status: Offline Point: 2 |
Kan man bruge en VPN router i stedet for?
Er der nogle specielle VPN forbindelser som tilbyder den type tjeneste?
|
|
Pasin08
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |