|
Edgerouter X ER-X - hurtig nok? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Juli-2017 kl. 10:40 |
Hej.
Jeg overvejer at købe en ny Edgerouter X (5 porte), men er i tvivl om den er hurtig nok? Hvad er evt. alternativet? Jeg har 300/300Mbit fibernet, en Synology NAS og et AppleTV4 (kablet). Jeg har oplevet DR TV streams på AppleTV'et hakke i det når jeg overfører data fra min NAS til min bærbar og har kunnet se på min router (en ældre Asus RT-AC68) at dens CPU var max belastet. I forbindelse med 300/300Mbit fibernet fra Fibia får man også Waoo's mesh netværks AP'er og dem benytter jeg lige nu, men dertil skal man enten bruge den indbyggede router i fiberboksen eller bruge sin egen router. Jeg kender intet til den indbyggede router og min fiberboks er 5 år gammel, så den tør jeg ikke rigtig satse på. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det burde ikke påvirke hastigheden imellem internet og Apple-tv at du overfører fra NAS til laptop, når den ene er med kabel.
Er laptop med kabel, for det kan være en underlig fejl med at bridgen i Asus ikke kan servicere hurtigt nok uden at bruge alt cpu.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overførsel til laptop er via WiFi.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |