|
Fiberby |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
FlemmingenP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2012 Sted: København Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-September-2016 kl. 15:33 |
Hej med jer
Boligforeningen, ejendommen er fra 1886 i KBH, lejligheden er på 100 kvm, er netop blevet tilsluttet fiber fra Fiberby. 100/100 Mbit/s, det virker jo fint nok. Fiberby vil sælge en konfigureret router TP-Link Archer C2 AC750 til 500 kr. Det virker jo også fint nok. Men da jeg tænker, at jeg i mange år frem ikke skal skifte internetudbyder, overvejer jeg at købe en virkelig god router, og det ved jeg ikke om ovennævnte er. Det som er vigtigt er hastighed og stabilitet. Det vil sige, at jeg skal kunne streame musik på i 3 forskellige rum med Heos og samtidig afvikle HBO, Netflix osv. Jeg har ingen NAS server og har heller ikke planer om at få det, men vil gerne have en fremtidssikret løsning. Jeg er meget meget interesseret i, at routeren ikke manuelt skal genstartes hver måned for at det hele kører smooth. Jeg har læst den anden tråd, hvor blandt andet Asus, apples router anbefales, men jeg har ingen Apple produkter, så det er ikke aktuelt. Hvad synes I? Skal jeg bare springe på TP-Link Archer C2 AC750 Mvh Flemming
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
generelt er TP-links produkter "middelmådige" - men de har dog lige det lille problem at de har været involveret i stort set samtlige sikkerhedsskandaler hvor passwords og alt muligt har været hardcoded ind i boksen og der har været risiko for hacks til den helt store guldmedalje, så nej jeg ville nok ikke forsøge at bruge en tp-link. Kender ikke fiberby, men alt andet lige, så er noget highend Asus nok noget af det bedste du kan få fat i i øjeblikket. Alternativt lave en router selv med pfsense og så købe noget ubiquity eller cisco meraki accesspunkter til det trådløse. (er man ikke til den slags, så køber man bare noget asus der har det hele i sig)
|
|
![]() |
|
FlemmingenP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2012 Sted: København Status: Offline Point: 42 |
Mange mange tak Claus. Jeg evner ikke at lave min egen router. Hvilke specifik Asus ville du købe til en lejlighed på 100 kvadratmeter? Mvh Flemming
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
Jeg har denne her:
Jeg har en extern hhd som er koblet på, så den virker stortset som en NAS. jeg har bla.a musik og dokumenter liggende på den. den har 2 usb indgange (usb3 + usb2). generelt så får den stor ros rundt omkring. undersøgte en del i januar da vi gik over til fiber 100/100. jeg genstarter den ikke hver måned, som jeg plejede at gøre før med den som jeg havde fra fullrate. så er den ret nem at opsætte, og det hele er ligetil. og så koster den kun 1100 som jeg vil mene den helt klart er det mere værd end den anden (uden at kende den). |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
der er flere ting..
TP link er ikke middelmådige, men de har en del "ligegyldige produkter" 500kr for en C2 virker dyrt.. C7 V2 er ROST mange steder, som best bang for the buck = 550-600kr har selv den AC68 man snakker om det er en sublim router, den bliver dog rimelig varm, derefter så begyndte hele Quintenna skandalen, med dyrere routere som reelt ikke virker.. EA-EN8500 skulle også være god fra D-link.. det sjove er jo den "GAMLE AC68" som er flere generationer gammel stadig er en "GOD router" har kørt med Merlin på min hele tiden.. men ville personligt nok bare tage de 500kr og købe en Archer C7 v2 istedet, til de m2 så har du ikke et issue med mindre du har armeret beton som skillevægge. har dog haft et stabilt LINK mellem min AC68 og EA-AC87 bridge, lå faktisk på 70-80 MB/sec ja MegaByte.. men så er det jo et FULDT link mellem de 2 produkter. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Jeg har en TP link C7 som den eneste TP link router jeg nogensinde har købt. Jeg gør det aldrig igen.
Hastigheden er rimelig, og den er stabil. Men den er et helvede at arbejde med, specielt når man skal opdatere den, så er det en total reset. Det giver nogle problemer, når man som jeg, har den siddende på et andet net end default 192.168.x.x net. Jeg kan simpelthen ikke fatte, at man ikke kan opdatere den uden at skulle hele konfigurationen igennem igen. Det er for ringe, selv for en middelmådig router. Mine Asus routere har aldrig været i nærheden af dette problem. Og jeg ville korse mig som en sindsyg, hvis min main router skulle konfigureres påny, hver eneste gang der kom en ny opdatering. Det er livet simpelthen for kort til. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |