|
Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som Klaus skriver, så er det ikke alle DNS servere der opdatere lige hurtigt. Kravet er 24 timer. Men oftest gøres det hurtigere.
|
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
Hvis du vil være 120% sikker på at det virker, så skal du vente i 72 timer, så er alle danske dns servere opdateret.
|
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Det er jo som regel ikke DNS serveren som er problemet men derimod TTL på record'en, (Time To Live)
Hvis en DNS server opdaterer en gang døgnet og record'en har en standard TTL på 86400 sekunder. Så betyder det at fra rettelsen er trådt i kraft, kan der gå 86400 sekunder = 24 timer Så hvis en man laver et opslag sekundet før at DNS serveren opdaterer, så vil maskinen som udgangspunkt ikke overveje at lave et nyt opslag før tiden er gået. Jeg vil mene at maks. 48 timer er realistisk og jeg har aldrig set at det har været længere tid end 30 timer med GratisDNS.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Gratisdns opdatere 4 gange i døgnet. TTL kan han selvfølgelig nedsætte. Men oftest så er det altså kun noget der bruges i "panik" løsninger. Inden for 24 timer, der bør det meste af verden have opdateret DNS. Så er det kun de få private og obskure DNS servere (sådan som min DNS server var, altså privat, ikke obskur
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |