Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Princesslea
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2011
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 66
|
Emne: Arkiv Sendt: 25-Marts-2011 kl. 08:04 |
alkra skrev:
I lørdags tilkøbte jeg YouSee Plus til den YouSee Clear-aftale, vi i mange år har haft. Alt vdr. opsætning og installation af boksen gik som lovet hurtigt og problemfrit - også tilslutning til vores trådløse netværk. Så langt, så godt. Desværre virker TV Arkiv-funktionen stort set ikke (StartForfra og Cinema virker dog uden problemer).
Ved brug af Arkiv, er jeg en håndfuld gange nået frem til at browse program-titler og har 1-2 gange også haft held til at sætte en udsendelse i gang. Men i langt de fleste tilfælde får jeg desværre en (for det meste tom) fejlmeddelelse, enten lige efter at have valgt TV Arkiv eller det næste trin i menuen. I ca. halvdelen af forsøgene fastlåses menuen tilmed, så jeg er nødt til at slukke og tænde bag på boksen, for igen at kunne se tv i fuldskærmsvisning.
|
Jeg lejer boks, og startede med det for 2 uger siden og havde alle de samme fejl som dig - (enten et felt med intet i eller denne: "SyntaxError 1110: Expecting to find an expression; possible cause
is missing ‘;’. (firkant) ! -0019: Error near no filename:7 [()]" eller denne: "ConversionError 1616: undefined or null property menultems
cannot be converted to an object. (firkant) ! -0019: Error near no filename:1401 [anonymous()].
(firkant) From no filename:3503 [globalkeyDown()]," Med sidstnævnte låser det hele boksen og jeg skal slukke bag på boksen.
Jeg ringede så til yousee i tirsdags og fik at vide at boksen ikke må komme med sådanne fejl og han fejlmeldte og sendte en ny, den fik jeg så igår, men hvad sker der.. nøjagtig samme fejl på den nye.. ringede igen og efter gendannelse mm. sagde han at fejlen må ligge et sted mellem dem, på Frederiksberg og mig i Herning. så en teknikker skulle nu være sat på det indenfor 1-2 uger - Hvis der stadig er problemer skulle jeg ringe efter det, med et ref.nr han ville sende som sms (DET har jeg IKKE fået)...
reg: blev ringet op imorges af en teknikker, så han kommer forbi senere idag, så må vi se videre..
reg2: det medfølgende antennekabel viste store udsving på begge tunere, hvis man bare rørte boksen. det blev byttet og så skete DET ikke mere. Men altså teknikkeren var her i en times tid.. der blev målt mm (ingen fejl på signal eller internet eller noget..) Jeg vidste ham arkiv fejlen på de 2 bokse jeg har og han kom med en, som han sagde der ingen fejl er på... vi satte den til, og fejlene med arkiv var der lige fra starten der også.... han havde ikke et andet kort med, som han gerne ville teste om fejlen også opstår med. Men han ringer/kommer igen mandag.. så alkra giv endelig videre lyd om hvordan det videre forløb er for dig...
Redigeret af Princesslea - 25-Marts-2011 kl. 16:01
|
______________________________ Panasonic TX-P55VT30 Samsung HT-C9950W 7.1 ;)
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 25-Marts-2011 kl. 01:58 |
|
 |
alkra
Ny bruger
Oprettet: 23-Marts-2011
Sted: Karlslunde
Point: 1
|
Sendt: 23-Marts-2011 kl. 23:15 |
I lørdags tilkøbte jeg YouSee Plus til den YouSee Clear-aftale, vi i mange år har haft. Alt vdr. opsætning og installation af boksen gik som lovet hurtigt og problemfrit - også tilslutning til vores trådløse netværk. Så langt, så godt. Desværre virker TV Arkiv-funktionen stort set ikke (StartForfra og Cinema virker dog uden problemer).
Ved brug af Arkiv, er jeg en håndfuld gange nået frem til at browse program-titler og har 1-2 gange også haft held til at sætte en udsendelse i gang. Men i langt de fleste tilfælde får jeg desværre en (for det meste tom) fejlmeddelelse, enten lige efter at have valgt TV Arkiv eller det næste trin i menuen. I ca. halvdelen af forsøgene fastlåses menuen tilmed, så jeg er nødt til at slukke og tænde bag på boksen, for igen at kunne se tv i fuldskærmsvisning.
Test af indstillinger giver ingen fejl, men søndag eftermiddag kørte YouSee Support en remote test, som viste ganske mange fejl. Formatering af harddisken hjalp ikke, så de konkluderede at boksen var defekt og sendte mig videre til deres teknikere. Aftalen med dem blev, at de skulle komme med en ny boks i dag, onsdag. Tidligere på dagen blev jeg så ringet op af en tekniker, som mente at have lokaliseret fejlen i deres servere.
Jeg syntes produktet lød lovende og fandt prisen acceptabel, men indtil nu har produktet altså ikke levet op til det, jeg er blevet stillet i udsigt. Hverken kunde- eller produktoplevelse har været god: Jeg har ingen garanti for, hvornår jeg får den service, jeg betaler for - til gengæld har jeg ingen fortrydelsesret og er bundet til aftalen i 6 mdr. Det er jeg selvfølgelig utilfreds med og jeg synes ærligt talt heller ikke det er nok, hvis YouSee nøjes med at rette den tekniske fejl i deres udstyr: Jeg brugte det halve af weekenden på at fejlsøge på boksen, læse manualer og fora, samt at vente på/tale med YouSee Support. I dag skulle jeg være hjemme fra arbejde for at lukke en tekniker ind, men det blev kun til en telefonsamtale. Jeg synes efterhånden YouSee står i gæld til mig og jeg forventer at blive kompenseret for de brudte løfter og den tid jeg har spildt.
Er der nogen der har lignende erfaringer og evt. positive oplevelser med kundeservice i den forbindelse?
/Allan
|
 |
SJ
Guld medlem
|
Sendt: 25-Februar-2011 kl. 20:33 |
Nu virker det hele. Når jeg laver en test, finder den også et YouSee TV-netværk. Jeg er nu en tilfreds YouSee kunde.
Redigeret af SJ - 25-Februar-2011 kl. 20:34
|
 |
SJ
Guld medlem
|
Sendt: 24-Februar-2011 kl. 19:37 |
En lille opdatering: Jeg har nu adgang til funktionen StartForfra.  TV-Arkiv er dog stadig ikke tilgængeligt.
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 21-Februar-2011 kl. 08:22 |
SJ skrev:
Ok. Jeg tog mig sammen og ringede til YouSee supporten. Her fik jeg at vide, at når jeg har adgang til Cinema, så må fejlen med TV-Arkiv og StartForfra ligge ved YouSee's servere. Supporteren kunne oplyse mig om, at de havde fået flere lignende fejlmeldinger i dag og at han ville oprette en sag til teknikerne. De vil kigge på det imorgen. Hvis jeg stadig har fejlen om en uge, skal jeg ringe til dem igen.
Fejlen med at boksen meddeler mig, at der ikke er noget YouSee TV-netværk, skulle jeg ikke bekymre mig om, sålænge jeg har hul igennem til mine TV kanaler.
|
Du kan selv se din internetforbindelse. Prøv at gå ind i menu/indstillinger/information/internet.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
SJ
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 19:03 |
Ok. Jeg tog mig sammen og ringede til YouSee supporten. Her fik jeg at vide, at når jeg har adgang til Cinema, så må fejlen med TV-Arkiv og StartForfra ligge ved YouSee's servere. Supporteren kunne oplyse mig om, at de havde fået flere lignende fejlmeldinger i dag og at han ville oprette en sag til teknikerne. De vil kigge på det imorgen. Hvis jeg stadig har fejlen om en uge, skal jeg ringe til dem igen.
Fejlen med at boksen meddeler mig, at der ikke er noget YouSee TV-netværk, skulle jeg ikke bekymre mig om, sålænge jeg har hul igennem til mine TV kanaler.
Redigeret af SJ - 20-Februar-2011 kl. 20:38
|
 |
SJ
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 14:23 |
Nu prøvede jeg lige at fjerne internet tilslutningen og få den til at genindlæse den nyeste firmware og indstille den forfra. Der står stadig 900, der hvor man skal indtaste sit netværks-id. Jeg indtaster 00150 og den finder alle kanalerne uden problemer. Laver jeg så en test bagefter angiver den, at der er fejl ud for "YouSee TV-netværk fundet". Jeg er perfektionist og bryder mig ikke om den fejlmeddelelse. Nu gider jeg ikke engang at tilsluttet den til internettet igen, for det virker jo ikke alligevel.  Er der en måde, hvorpå jeg kan lade boksen selv søge efter tilgængelige YouSee TV-netværk?
Redigeret af SJ - 20-Februar-2011 kl. 14:27
|
 |
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 12:34 |
Har du prøvet uden at skrive din mac-adresse, som vist heller ikke er nødvendigt.
Jeg kører ihf. uden og la' YouSee-boksen selv styre opsætning . Det funker fint. ( både trådløst via YouSee dongle og tidl. med net-kabel)
Arkiv virker også - de få gange jeg ind i mellem bruger det. Vores Antenneforening (Brøndby) får også signaler fra Dansk Kabel TV (tidligere A+ Fascom) og vi bruger netID 150.
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 10:55 |
Er den købt eller lejet, er den lejet kan den være en brugt som så er genudlejet, ellers skulle der ikke være noget netnummer i den.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
SJ
Guld medlem
|
Sendt: 20-Februar-2011 kl. 00:47 |
Radiomanden skrev:
...har du prøvet at gå ind i menuen og punktet netværk og fået den til at søge? |
Hvor ser du egentlig den søgefunktion? Jeg kan kun manuelt indtaste netværks-id'et. Jeg kan ikke finde noget sted, hvor boksen selv kan søge efter tilgængelige YouSee netværk. Boksen havde forresten selv udfyldt 900 som netværks-id, da jeg første gang tog boksen i brug. Mystisk.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 14:35 |
Ja DK-TV er en underafdeling af You See, så den er god nok når du har Internet gennem dem eller You See, så kan modtageren kun komme på nettet via din router. Dit netnummer er korrekt hvis det er under postnummer 2500 du bor (Valby området). Får din forening leveret det normale You See udbud, eller sammensætter man selv udbud, hvis det er sidstnævnte, så kan det være du ikke kan bruge Arkiv o.s.v. Har du det fulde Digitale spejl uden brug af kort, så har i det normale udbud af kanaler.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |