Dreamboxen er god, fordi den kan streame direkte ud til andre computere. Jeg skal stadig have arbejdet lidt på at få brugerfladen forbedret, og implementeret fjernbetjening.
Xboxen blev droppet, pga. alt for megt støj.
PS3 bruger jeg i stuen, har den koblet op til mediaserveren. Her får TV signal direkte fra dreambox.
Soveværelset bruger en Asus eeeBox til at modtage streams fra dreambox eller fra mediaserveren.
Køkkenet bruger en eeeTop (touchskærm m. eeeBox indbygget) til samme formål.
På loftet står så en HP homeserver m. 1 TB disk.
En af de gode ting, er at dreamboxen kan se homeserveren som var det dens egen. Dvs. programmering via EPG, eller timere osv. kører lige efter bogen, med tryk på ganske få knapper. Det samme med afspilning.
På de andre eeebokse bruger jeg dreamboxens webinterface til at vælge kanal, og streame hertil. Dreamboxens webinterface kan også se homeserverens harddisk, som var det dens egen, så alt kan ses herfra, live eller optaget.
Jeg syntes, at det kører optimalt. Jeg har dog fortsat nogle ønsker, som jeg arbejder på:
- At lave et skin til webinterfacet, så det bliver ultra nemt at bruge. Herunder også at kunne vælge web-streamede radiokanaler, så jeg ikke behøves at bruge det helt ubrugelige windows mediacenter til musik og radio.
- At implementere PS3 blue tooth remote også på eeeBoxene, i stedet for den infrarøde der aldrig kan række. Dette har jeg delvist fået til at virke, men arbejder stadig på sagen.
- At få den nye dreambox 8000, hvor der er plads til 4 tunere :-)