recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Player?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Player?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Emne: Media Player?
    Sendt: 01-Februar-2010 kl. 15:06
Hej

Har brug for at lære lidt.

Jeg har Panasonic 42 G15, PS3, Surround receiver Onkyo 707 og en gammel HDD optager.

Alt er helt nyt og aner ikke helt hvormange muligheder jeg har.
Det jeg gerne vil er at kunne afspille XviD, MKV, avi og andre fil typer. Men hvordan gør jeg det nemmest?
Så tilfældig denne hos komplett Trekstor Antarius mediaplayer  http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=503087&view=detailed#ProductTabs

Det var så der jeg kom til at tænke at der findes jo en masse derude, men ved intet om det. Kan se man kan sætte en ekstern HDD til den Trekstor og bruge den som hdd optager.

Håber nogen kan fortælle mig lidt om de forskellig løsninger der findes og hvad der er bedst.

Vh
Klaus

Redigeret af Klaus.S - 01-Februar-2010 kl. 15:06
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 19:28
Jeg har kigget specifikationer på den boks du linker og det ser ikke ud til at den har tuner indbygget, dvs. du skal ikke regne med at du kan få den til at optage. Det den kan er at afspille ting der allerede er optagede, fx. mp3 musik og rippede dvd'er du enten har liggende på dit netværk eller på en usb harddisk du plugger i måsen på dimsen..

Generelt er der vist endnu ikke nogen bokse på markedet der kan det din gamle HDD optager kan, blot med det nye digitale tv signal. Der findes nogle sattelit modtagere der burde kunne lave HDD optager funktion ifølge deres specifikationer, men der er vist rigtigt meget bøvl med at få dem til at virke stabilt, at dømme efter kommentarerne i "Recordere (Optagere)" afsnittet her på forummet.

Så hvis du gerne vil optage udsendelser hedder det vist enten at fortsætte lidt endnu med din HDD optager eller kaste dig ud i at bygge en HTPC.

Redigeret af strandvasker - 01-Februar-2010 kl. 19:34
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:14
Hvad så med bare at afspille de type filer? Er det nemmest at gøre via computeren eller hvad er den smarteste måde?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu