Hejsa,
Som så mange andre tilkobler jeg indimellem en PC til TV'et for f.eks. at se et foto-album eller en TV-udsendelse fra dr.dk.
Det er fint nok, at jeg skal stå ved PC'en og bruge mus/keyboard til at bladre frem til det rette foto-album eller finde den rette udsendelse på dr.dk. Men når jeg først er i gang med 'showet', vil det godt nok være rart, om jeg kunne skifte foto frem/tilbage eller play/pause med min fjernbetjening.
Jeg er kommet frem til, at jeg med en 'Universal IR Receiver', noget trejdeparts software og min Logitech Harmony One fjernbetjening kan hacke mig frem til det ønskede resultat. Men det virker også pænt besværligt, taget i betragtning, at jeg bare skal betjene nogle simple funktioner, altså knapper der i forvejen findes på mit tastatur (Medie-knapperne samt pile-tasterne).
Jeg har også fundet nogle MCE-remotes som f.eks.:
- Men de er jo egentlig beregnet til at betjene Media Center, ikke Windows Media Player, som jeg bruger til at se DR web-TV.
Desuden kan jeg ikke finde disse remotes i Logitechs Harmony-program - betyder det, at jeg skal til at kode alle knapperne manuelt, eller er der en 'universal' ir-kode-pakke, jeg kan vælge?
Nå, men spørgsmålene er altså: Er der nogen, der har erfaringer med nogle af ovenstående løsninger eller andre måder at betjene Windows Media Player og/eller Billedgalleri med en Harmony fjernbetjening?
PS: Jeg bruger Windows 7 Home, 64 bit.