recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken simpel tunerløsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken simpel tunerløsning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thales Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken simpel tunerløsning?
    Sendt: 21-Januar-2010 kl. 16:09
Hej med jer,

jeg har to spørgsmål, som jeg håber, at i har svar på:

Hvilken tv-tuner skal jeg sætte i min stationære computer, såfremt jeg vil se og optage tv via mit Stofa kabelsignal)

Skal jeg bruge et særligt stik, såfremt jeg ønsker at dele tv-signalet mellem min computer og mit fjernsyn?

mvh.

Studenten
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 16:34

Du skal bruge en DVB-C tuner, f.eks. en af Terratecs modeller. En simpel T-fordeler klarer splitningen til PC og TV.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mailand84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2009
Sted: Denmark
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 16:37
Hvis du vil bruge windows mce tror jeg, jeg ville bruge hdhomerun. den er efter min mening meget enkel. der er dog problemer med DRHD, men der skulle komme en løsning i denne månede. er mig bekendt den nemmeste måde at få dvb-c i mce.

Redigeret af Mailand84 - 21-Januar-2010 kl. 16:39
Til top
kendoe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 16:39

Jeg ville (og har) købe en TERRATEC Cinergy C PCI + CI Modul http://www.shg.dk/2120012

CI modulet skal du ganske vist kun bruge til krypterede kanaler som er tilkøb. Men det koster ikke ekstra, så tag det med.
Det omkring T-fordeleren kan jeg dog ikke lige anbefale. Der er et utroligt stort signaltab i den type stik, og signalet må ikke være for svagt for at det spiller max.

Bemærk, at du ikke kan finde kanallerne med et DVB-C kort, hvis du vil bruge Windows MediaCenter. Det spiller bare ikke endnu uden DVBLink TVSource, som er noget skidt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af kendoe kendoe skrev:

Det omkring T-fordeleren kan jeg dog ikke lige anbefale. Der er et utroligt stort signaltab i den type stik, og signalet må ikke være for svagt for at det spiller max.

En T-fordeler dæmper typisk signalet med 3,5 db, og det er ikke noget problem. Jeg har selv 3 stk. af disse fordelere koblet på min kæde af antennekabler, og der er ingen problemer med signalet på nogen af de 4 TV og 2 mediacentre. Jeg har ganske vist også koblet en antenneforstærker på da jeg får signalet fra egen antenne. Dette burde ikke være nødvendigt med en kabelTV installation, da signalet derfra er noget kraftigere.

Flemming

Redigeret af fltk - 21-Januar-2010 kl. 17:58
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thales Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Januar-2010
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 20:59
Tusind tak for hjælpen.

Terratec-løsningen ser fin ud. Jeg er egentlig ligeglad med, hvilken program jeg anvender. Bare jeg kan se og optage programmer på f.eks. History channel, Discovery etc.

Hvilket program ville så i anbefale til Terratec, såfremt jeg anvender kabelsignal?

Mvh.

Studenten
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu