recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage undertekster fra Digiality T-500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage undertekster fra Digiality T-500

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 16:56

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Det viser sig, at hvis jeg tænder boksen manuelt, så er der undertekster, men hvis jeg timer boksen, og den altså selv tænder, så vises der ikke undertekster via scart.

Når jeg optager TV2 fra Digiality T-500 CX på min Sony RDR-HX910 får jeg ikke underteksterne med, selvom jeg har sat Digiality'en op til at vise danske undertekster.

Problemstillingen lyder bekendt fra en af harddisk recorderne. Kan ikke huske hvilket fabrikat, men måske Sony.

Og mener forskellen var, at hvis subtitle kun var aktiveret ved at trykke på fjernbetjeningstast, kom de ikke med på optagelser.
Og at det også skulle aktiveres i en opsætningsmenu.

Måske noget tilsvarende i Digiality'en? Så hvordan har du sat den op med undertekster?

Mvh JørgenT

Til top
Niels S710 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 21:17

Jeg har oplevet samme problem med Digiality t-500. Desværre har timeren heller ikke været helt stabil og oven i det fik den et totalt system nedbrud i går. Så nu er den på vej retur til leverandøren efter blot en uge.

Jeg har brugt en del tid her på sitet og selvfølgelig guiden fra Forbrugerstyrelsen for at finde den helt rigtige model, som ikke har problemer med lang opstart tid, uoverskuelige menuer osv. osv. Men det virker som om det ikke er helt let at finde en stabil og brugervenlig løsning. Jeg søger en MPG4-model, som ikke nødvendigvis har indgang til Boxerkort og ingen harddisk.

Kan nogen hjælpe en lidt frusteret DTT-fan, med en klar anbefaling? 

Mvh Niels S710

Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Det viser sig, at hvis jeg tænder boksen manuelt, så er der undertekster, men hvis jeg timer boksen, og den altså selv tænder, så vises der ikke undertekster via scart.

Når jeg optager TV2 fra Digiality T-500 CX på min Sony RDR-HX910 får jeg ikke underteksterne med, selvom jeg har sat Digiality'en op til at vise danske undertekster.

Problemstillingen lyder bekendt fra en af harddisk recorderne. Kan ikke huske hvilket fabrikat, men måske Sony.

Og mener forskellen var, at hvis subtitle kun var aktiveret ved at trykke på fjernbetjeningstast, kom de ikke med på optagelser.
Og at det også skulle aktiveres i en opsætningsmenu.

Måske noget tilsvarende i Digiality'en? Så hvordan har du sat den op med undertekster?

Mvh JørgenT

Undertekster er slået fast til på Digiality'en, og jeg tror også, det er timerfunktionaliteten. der er problemet. Jeg har også et andet problem, og det er, at når den tænder ved en timer, så slår billedet igennem til mit tv (gennem recorderen), og det billede står og ruller, og jeg kan ikke skifte kanal på tv'et! Dette problem kan løses, hvis jeg flytter scart-kablet på tv'et til en ikke-RGB port. Jeg bryder snart sammen og køber en fladskærm selv om jeg er rigtig glad for billedet på mit Philips CRT.

Thomas

Redigeret af meltofte - 15-Oktober-2009 kl. 09:01
Til top
Povl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Sted: Sorø
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 00:37
Hej Meltofte

Med en TRIAX C-HD417 CX. Digital kabel-tv modtager der primært anvendes foran et analogt TV for at kunne modtage digitale kanaler og HD-tv, kan man ved at sætte Triax'en foran en DVD-optager og indstille f.ex Tv2 og txt 399 optage undertekster. Den sender hele det billede incl. de undertekster man ser på skærmen til DVD-optageren.
Triax 417 er udgået, med Triax 409, der er en yngre generation end min, er noget billigere, ca 900 kr, og jeg kan ikke forestille mig at dens faciliteter er blevet foringet.
Den externe harddisk der anbefales i tilkøb til Triax kunne ikke, med Triax 417 optage undertekster.

Med venlig hilsen - Povl
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu