recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er coax og dobbeltskærmet det samme?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr coax og dobbeltskærmet det samme?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Strandfelt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Er coax og dobbeltskærmet det samme?
    Sendt: 03-Juni-2010 kl. 15:28
Hej

Jeg er på udkig efter et dobbeltskærmet antennekabel på en 7-8 meter. Det skal gå fra en stikdåse til min TV-Tuner, der sidder i PC'en.

Har set på dette kabel: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennekabel/standard_antennekabel_7_5_m_975_da.html, så jeg slipper for at skulle sætte stik på selv. Der står dog ikke noget om, at det er dobbeltskærmet. Er det det? Hvad betyder coax?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 15:59

Alt det kabel man i dag køber i metermål er dobbeltskærmet, hvorvidt det gælder billige færdigkabler ved jeg ikke, bruger dem aldrig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 15:59
For at starte med overskriften: Nej Coax og dobbeltskærmet er ikke det samme. Et coaxkabel kan sagtens være enkeltskærmet - det tror jeg faktisk de fleste færdiglavede er. Nøjagtigt hvad coax betyder ved jeg ikke, men i dette tilfælde er det et kabel/stik med en inderleder i centrum, omgivet af en rørformet skærm, der er adskilt fra inderlederen med et ikke strømførende materiale.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 16:10
Simple my dear Watson. Co-axial = med i axen

Coaxial cable is called "coaxial" because it includes one physical channel that carries the signal surrounded (after a layer of insulation) by another concentric physical channel, both running along the same axis. The outer channel serves as a ground. Many of these cables or pairs of coaxial tubes can be placed in a single outer sheathing and, with repeaters, can carry information for a great distance.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 17:58
AV-Cables, som der linkes til, har 3 kvaliteter i antennekabler = koaksial-kabler:
Standard antennekabler
High grade antennekabler
High Quality antennekabler
Det anføres ikke om de er dobbeltafskærmede, men mon dog ikke?

Standardkablerne synes lidt tynde.

High grade antennekabler med diameter 0,5 cm har ferritkerner for ekstra støjreduktion, og de ligner fuldstændig de antennekabler yousee.dk og TDC-butikkerne sælger under betegnelsen YouSee Ready antennekabler. (YouSee/TDC-priserne ligger noget højere).

High Quality-kabler bruger oxygen-fri kobberleder og har guldbelagte stik. Det er rimeligt at anvende sådanne, hvis man i øvrigt har udstyr af den bedste kvalitet.

High grade antennekabler koster det dobbelte af standard-kablerne, men mon ikke prisen er det værd?

Redigeret af Vilhelm - 03-Juni-2010 kl. 18:00
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 18:27
Jeg har haft nogle stykker af de hvide færdiglavede billig kabler kabler fra da kæresten flyttede ind... De er alle blevet skrottet fordi der var indstråling af støj.

Redigeret af Cyberguyen - 03-Juni-2010 kl. 18:28
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu