recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa Internet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa Internet
    Sendt: 09-September-2012 kl. 12:52
Jeg er skiftet til Stofa internet og har købt en 15 Mbit forbindelse, som lagt de fleste gange giver gode hastiheder. Jeg tester gode ping tider og hastigheder på ca. 14.5 Mbit, hvilket er rigtig flot når min forbindelse er på 15 Mbit.

Men så går det alligevel galt. Når jeg er på om aften, tester jeg ofte hastigheder under den halve hastighed og dobbelt ping tider.

Når jeg streamer video fra YouTube etc., går videoen næsten altid i stå. Det skete aldrig hos min tidligere leverandør af Internet (Fullrate).

Hvad går der galt? Jeg forventer naturligvis, at når der er mange på nettet, så går min hastighed ned. Men kan det virkelig passe, at Stofa har så dårlig en net infrastruktur at hastiheden skal under det halve når der er mange bruger på? Kan det virkelig passe at jag ikke kan streame video med en 15 Mbit forbindelse?

Stofa skriver ganske vist på deres Hastighed og Priser side, at 15 Mbit kun er til ”FaceBook, spil, e-mail og download musik”. De skriver at jeg skal op på 30 Mbit for at se HD og film på nettet.

Kan det virkelig passe? Min tidligere Fullrate forbindelse var på 12 Mbit, og der oplevede jeg aldrig problemer.

Er der nogen som har haft samme problem og evt. løst det?

Tak

Rask .

P.s. Jeg er på nettet via Wifi, men det var jeg også hos Fullrate.
Til top
stro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2010
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 16:29
Kører du trådløst?
Jeg har selv en 15/2 forbindelse, og det er kun på datterens værelse vi oplever problemer. Alle andre steder i lejligheden mærker vi ingenting.

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 23:00
Du har sikkert fået en ny trådløs router fra Stofa.

Denne kan måske bruge en kanal som en af dine naboer også bruger. Så når han går på om aftenen generer i hinanden på den samme kanal. Kan være det.

Jeg ved ikke om du selv kan vælge en anden kanal i Stofas router.
mvh

Henrik
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af RaskDk RaskDk skrev:

Kan det virkelig passe at jag ikke kan streame video med en 15 Mbit forbindelse?

Nej, det kan ikke passe.
Så enten giver stofa dig ikke 15Mbit ud i verden, eller også er dit wifi i problemer (dårlig valgt kanal, dårlig dækning osv.) - Brug et kabel og se om det løser problemet.
Virker kabel, så skal du se på dit wifi.

Oprindeligt skrevet af RaskDk RaskDk skrev:

Stofa skriver ganske vist på deres Hastighed og Priser side, at 15 Mbit kun er til ”FaceBook, spil, e-mail og download musik”. De skriver at jeg skal op på 30 Mbit for at se HD og film på nettet.

Kan det virkelig passe?

Løjn og latin - mindre en 15 Mbit er nok til at streame HD.

Generelt ville jeg ikke være tilfreds med halv hastighed og dårlig ping - men test nu lige igen med kabel.
Mit Waoo måler faktisk altid bedre end lovet.

Redigeret af Notfast - 09-September-2012 kl. 23:57
.....
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 00:36
Jeg havde nøjagtig samme problem hos Stofa... At om aftenen faldt min hastighed markant - men kun via wifi..

Jeg ringede til kundeservice og efter et par forsøg med forskellige kanaler - så fik jeg fuld valuta for pengene og min 50/5 mb forbindelse kører uden probs..

Mvh

Mads
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frisko15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 01:58
Hvis du har en smart phone??
så kan du hente en app, som feks. wifi analyzer, som kan fortælle dig, hvilke kanaler der bliver brugt i dit område.
og derefter på stofas hjemmeside, logge ind og vælge en kanal som andre ikke bruger.. 

Redigeret af Frisko15 - 10-September-2012 kl. 01:59
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 05:09
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Denne kan måske bruge en kanal som en af dine naboer også bruger.

Det kan inSSIDer vise.
Til top
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 10:44
Tak for jeres svar.

Jeg bruger Apple AirPort Extreme, samme løsning som jeg brugte da jeg havde Internet via Fullrate.

Jo, jeg har en iPhone. Er wifi analyzer til iPhone en god løsning?

Jeg prøver med et kabel, så får vi se hvor fejlen er.

Hilsen

Rask

Til top
Simon1a Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2012
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon1a Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 20:57
Der er flere, der har problemer med Stofa og Youtube - så hjælper nok ikke at teste med kabel / Anders - http://www.bredbaand-internet.dk
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 02:05
Havde tidligere Stofanet, men har nu fiber 50/50 til 299,-kr pr måned, og der er hastigheden der ALTID, ikke noget med nedgang om aftenen fordi hunden fiser, nabo'en har samme moden, netkablet er en forkert farve, eller SEAS-NVE leverer ustabil strøm. Wink
Fibernet kører bare Smile
Venlig hilsen

Sven

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

Havde tidligere Stofanet, men har nu fiber 50/50 til 299,-kr pr måned, og der er hastigheden der ALTID, ikke noget med nedgang om aftenen fordi hunden fiser, nabo'en har samme moden, netkablet er en forkert farve, eller SEAS-NVE leverer ustabil strøm. Wink
Fibernet kører bare Smile

Fibernet kører nøjagtigt lige så ringe med Wireless hvor der er forstyrrelser, som alle andre forbindelsestyper og udbyderes netværk gør...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu