|
Stofa Internet |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
RaskDk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-September-2012 kl. 12:52 |
|
Jeg er skiftet til Stofa internet og har købt en 15 Mbit forbindelse, som lagt de fleste gange giver gode hastiheder. Jeg tester gode ping tider og hastigheder på ca. 14.5 Mbit, hvilket er rigtig flot når min forbindelse er på 15 Mbit.
Men så går det alligevel galt. Når jeg er på om aften, tester jeg ofte hastigheder under den halve hastighed og dobbelt ping tider. Når jeg streamer video fra YouTube etc., går videoen næsten altid i stå. Det skete aldrig hos min tidligere leverandør af Internet (Fullrate). Hvad går der galt? Jeg forventer naturligvis, at når der er mange på nettet, så går min hastighed ned. Men kan det virkelig passe, at Stofa har så dårlig en net infrastruktur at hastiheden skal under det halve når der er mange bruger på? Kan det virkelig passe at jag ikke kan streame video med en 15 Mbit forbindelse? Stofa skriver ganske vist på deres Hastighed og Priser side, at 15 Mbit kun er til ”FaceBook, spil, e-mail og download musik”. De skriver at jeg skal op på 30 Mbit for at se HD og film på nettet. Kan det virkelig passe? Min tidligere Fullrate forbindelse var på 12 Mbit, og der oplevede jeg aldrig problemer. Er der nogen som har haft samme problem og evt. løst det? Tak Rask . P.s. Jeg er på nettet via Wifi, men det var jeg også hos Fullrate. |
||
![]() |
||
stro ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2010 Status: Offline Point: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kører du trådløst?
Jeg har selv en 15/2 forbindelse, og det er kun på datterens værelse vi oplever problemer. Alle andre steder i lejligheden mærker vi ingenting. |
||
![]() |
||
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
|
Du har sikkert fået en ny trådløs router fra Stofa.
Denne kan måske bruge en kanal som en af dine naboer også bruger. Så når han går på om aftenen generer i hinanden på den samme kanal. Kan være det. Jeg ved ikke om du selv kan vælge en anden kanal i Stofas router. |
||
mvh
Henrik |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
Nej, det kan ikke passe. Så enten giver stofa dig ikke 15Mbit ud i verden, eller også er dit wifi i problemer (dårlig valgt kanal, dårlig dækning osv.) - Brug et kabel og se om det løser problemet. Virker kabel, så skal du se på dit wifi.
Løjn og latin - mindre en 15 Mbit er nok til at streame HD. Generelt ville jeg ikke være tilfreds med halv hastighed og dårlig ping - men test nu lige igen med kabel. Mit Waoo måler faktisk altid bedre end lovet.
Redigeret af Notfast - 09-September-2012 kl. 23:57 |
||
.....
|
||
![]() |
||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
|
Jeg havde nøjagtig samme problem hos Stofa... At om aftenen faldt min hastighed markant - men kun via wifi..
Jeg ringede til kundeservice og efter et par forsøg med forskellige kanaler - så fik jeg fuld valuta for pengene og min 50/5 mb forbindelse kører uden probs.. Mvh Mads |
||
![]() |
||
Frisko15 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
|
Hvis du har en smart phone??
så kan du hente en app, som feks. wifi analyzer, som kan fortælle dig, hvilke kanaler der bliver brugt i dit område. og derefter på stofas hjemmeside, logge ind og vælge en kanal som andre ikke bruger.. Redigeret af Frisko15 - 10-September-2012 kl. 01:59 |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Det kan inSSIDer vise. |
||
![]() |
||
RaskDk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 38 |
|
Tak for jeres svar.
Jeg bruger Apple AirPort Extreme, samme løsning som jeg brugte da jeg havde Internet via Fullrate. Jo, jeg har en iPhone. Er wifi analyzer til iPhone en god løsning? Jeg prøver med et kabel, så får vi se hvor fejlen er. Hilsen Rask |
||
![]() |
||
Simon1a ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-September-2012 Status: Offline Point: 4 |
|
Der er flere, der har problemer med Stofa og Youtube - så hjælper nok ikke at teste med kabel / Anders - http://www.bredbaand-internet.dk
|
||
![]() |
||
Tarzan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Status: Offline Point: 310 |
|
Havde tidligere Stofanet, men har nu fiber 50/50 til 299,-kr pr måned, og der er hastigheden der ALTID, ikke noget med nedgang om aftenen fordi hunden fiser, nabo'en har samme moden, netkablet er en forkert farve, eller SEAS-NVE leverer ustabil strøm.
![]() Fibernet kører bare
![]() |
||
Venlig hilsen
Sven |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Fibernet kører nøjagtigt lige så ringe med Wireless hvor der er forstyrrelser, som alle andre forbindelsestyper og udbyderes netværk gør...
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |