|
Placering a power inserter til aktiv dvb-t antenne |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
haekke ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2006 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:41 |
Hej, Jeg skal have installeret mit sådan en antenne her: http://www.av-connection.dk/?PNo=TX-UFO120W&ML=494
I den forbindelse skal den fungere med 2 TV, derfor skal jeg splitte kablet op et sted og det skulle gerne være tættest på antennen for at få den optimale installation for mig. Nu da denne antenne gerne skal have +5V via denne lille power inserter : http://www.av-connection.dk/?PNo=12-000&ML=494 , kommer så spørgsmålet: Er det ligegyldigt hvor jeg placerer denne power inserter ? Altså kan jeg montere ved det ene TV efter kablet er splittet eller skal den sidde inden jeg opdeler kablet til de 2 TV? På forhånd tak.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det korte svar er at den skal være mellem splitter og antenne. Det lidt længere svar er at hvis din splitter har DC gennemgang til den ene udgang, kan du sætte power inserteren på den udgang, endda helt nede ved fjernsynet. (er ovenstående 2 linjer totalt vås for dig, så kig på det korte svar) Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Når der anvendes en PowerInserter, så skal den anbringes mellem antennen og det først tilsluttede udstyr. Anrenne > kabel >Inserter > kabel > antennedåse/TV/Recorder
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
haekke ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-April-2006 Status: Offline Point: 15 |
Det var meget hurtigt svaret! Tak, jeg ejer ikke splitteren til formålet endnu, men tænkte på denne her: http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494
Har dennne DC gennemgang? Det ville passe mig bedre med placering nede ved tv'et
|
|
![]() |
|
Ok tak for svarene
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
I følge tegningen på selve fordeleren - ja, men til begge udgange..... Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Montersom jeg beskrev, så vil alt være i orden.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Yes, valgte triax ifp 502 der har 2 udgange inden den splitter signalet som power til antennen. Regner med det kommer til at virke som det skal :)
Tak for hjælpen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |