|
Antennevalg til lejl. i stuen? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||
kinasko ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Februar-2012 kl. 15:56 |
|||||||||||||||||||||||||||||
Hej, jeg har læst flere tråde, og søgt, men kan ikke helt finde ud af det, så håber nogen kan hjælpe.
Jeg flytter i en stuelejlighed centralt i kbh, lige ved siden af radiohuset/forum. Jeg vil bare gerne kunne tage DR1, 2, hd, og K. Jeg hælder til en Strong fra elgiganten, så jeg kan returnere den nemt hvis det ikke virker. Jeg kan kun have antennen stående indenfor, evt. i vindue(mod gården) eller oppe på et skab. skal jeg gå efter en udendørsantenne? Har de bedre modtagerhardware i sig, eller er det den vejrbestandige kasse man betaler mere for? eller er de billigere indendørs gode nok? man kan jo vælge mellem Strong Ant15, 12 og 10. Jeg har et sony nx700 med disse specs:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror ikke du skal regne med at få godt signal nede i stuehøjde i København, slet ikke indendørs.
|
![]() |
kinasko ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
okay tak, så må jeg bare prøve at se om det virker eller returnere den.
|
![]() |
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Ja - det ser meget svært ud. Man kan naturligvis være heldig, men men men. Alt det elektronik der er i stueantenner har den fejl at det forstærker signal og støj lige meget - og så er man ikke bedre stillet. Har lejligheden ikke allerede en installation til fjernsyn - kabel eller antenne ? Lars ![]() |
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
![]() |
Hej Lars, jo der er stik til kabel tv, men jeg er bare en rigtig joakim von and og vil gerne spare de 100kr om måneden
![]() men jeg giver det et skud med en billig strong indendørs og hvis den er helt gal får elmutanten den bare tilbage og så må jeg nøjes med tv gennem dr.dk :) eller punge ud til kabeltv selvf
|
![]() |
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Er der ikke et lille opbevaringsrum inde i lejligheden, hvor du evt. kunne have en udendørsantenne anbragt? Eller, der findes også udendørsantenner, som kunne ligge på et skab, fx denne:
|
![]() |
HJ ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2011 Sted: Herning/Danmark Status: Offline Point: 26 |
Har selv prøvet div stueantenner som Strong. Har pt en Triax gitterantenne i vinduet. Betydelig bedre end stueantenne, har også en Triax booster antenna kit med indbygget forstærker til brug ved vanskelige forhold. Mine egne erfaringer indendørs er at finde den rette modtager også. Men ved indendørs skal man nok ikke forvente at signalet er fejlfrit altid. Men er dog overbevist om at en udendørs antenne indendøre er det rigtige- Og Triax er god kvalitet-.
|
Henrik J
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |