recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennevalg til lejl. i stuen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antennevalg til lejl. i stuen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kinasko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kinasko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antennevalg til lejl. i stuen?
    Sendt: 12-Februar-2012 kl. 15:56
Hej, jeg har læst flere tråde, og søgt, men kan ikke helt finde ud af det, så håber nogen kan hjælpe.

Jeg flytter i en stuelejlighed centralt i kbh, lige ved siden af radiohuset/forum.

Jeg vil bare gerne kunne tage DR1, 2, hd, og  K.

Jeg hælder til en Strong fra elgiganten, så jeg kan returnere den nemt hvis det ikke virker.

Jeg kan kun have antennen stående indenfor, evt. i vindue(mod gården) eller oppe på et skab.

skal jeg gå efter en udendørsantenne? Har de bedre modtagerhardware i sig, eller er det den vejrbestandige kasse man betaler mere for? 

eller er de billigere indendørs gode nok?

man kan jo vælge mellem Strong Ant15, 12 og 10.

Jeg har et sony nx700 med disse specs:

Analog tuner

Ja

Digital jordbaseret tuner (MPEG-2)

JA (DVB-T)

Digital kabeltuner (med understøttede operatører)

DVB-C

CI+ Ready (med understøttede operatører)

Ja

High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (med understøttede operatører)

Ja

Favoritkanaler

JA (forbedret brugergrænseflade)

Automatisk navngivning af stationer

Ja

Automatisk opstart/indstilling

Ja

Kanaldækning CATV

S1-S20

Kanaldækning HYPER

S21-S41

Kanaldækning UHF

E21-E69

Kanaldækning VHF

E2-E12

Kanalskift

Ja

Antal tunere

1

Navngivning af stationer

Ja

Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 16:28
Tror ikke du skal regne med at få godt signal nede i stuehøjde i København, slet ikke indendørs.
Til top
kinasko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kinasko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 17:23
okay tak, så må jeg bare prøve at se om det virker eller returnere den.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Tror ikke du skal regne med at få godt signal nede i stuehøjde i København, slet ikke indendørs.

Ja - det ser meget svært ud.    Man kan naturligvis være heldig, men men men.   Alt det elektronik der er i stueantenner har den fejl at det forstærker signal og støj lige meget - og så er man ikke bedre stillet.

Har lejligheden ikke allerede en installation til fjernsyn - kabel eller antenne ? 

Lars    Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
kinasko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kinasko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 20:04
Hej Lars, jo der er stik til kabel tv, men jeg er bare en rigtig joakim von and og vil gerne spare de 100kr om månedenGeek 

men jeg giver det et skud med en billig strong indendørs og hvis den er helt gal får elmutanten den bare tilbage og så må jeg nøjes med tv gennem dr.dk :) eller punge ud til kabeltv selvf

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 21:25
Er der ikke et lille opbevaringsrum inde i lejligheden, hvor du evt. kunne have en udendørsantenne anbragt? Eller, der findes også udendørsantenner, som kunne ligge på et skab, fx denne:
Til top
HJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-September-2011
Sted: Herning/Danmark
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 21:55
Har selv prøvet div stueantenner som Strong. Har pt en Triax gitterantenne i vinduet. Betydelig bedre end stueantenne, har også en Triax booster antenna kit med indbygget forstærker til brug ved vanskelige forhold. Mine egne erfaringer indendørs er at finde den rette modtager også. Men ved indendørs skal man nok ikke forvente at signalet er fejlfrit altid. Men er dog overbevist om at en udendørs antenne indendøre er det rigtige- Og Triax er god kvalitet-.
Henrik J
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu