recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efterlyser ikke mere :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEfterlyser ikke mere :-)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Emne: Efterlyser ikke mere :-)
    Sendt: 28-Februar-2006 kl. 16:12

Hej,

der skulle vel ikke sidde en eller to ejere af en Canon i865 eller en af de nyere pixma modeller (gerne IP4200) som vil ofre en dvd skive eller et ark fotopapir på at hjælpe mig??

Jeg skal bruge et print af farven
R: 208
G: 117
B: 10

Efter udprint skal du/I se om farven stemmer mest overens med

eller

Hvorfor? Jo, det er da jeg evt. har problemer med min egen printer. Se evt.  denne tråd.
Jeg er nysgerrig efter at vide om der rent faktisk er problemer med min printer eller ej... Jeg er godt klar over at selvom farven skulle ligne den første mest er det ingen garanti for noget, men det er nu meget rart at vide alligevel. Fortæl gerne hvilket blæk du/I bruger.

EDIT: EFTERLYSER IKKE MERE. SE BORT FRA OVENSTÅENDE.

Redigeret af Maria
Mvh Maria
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 17:03
Hej Maria!

Dit forsøg giver ikke så meget mening, da det ikke er rimeligt at sammenligne en printet farve med en farve på en monitor. Jo mindre, både printer og monitor er kalibreret, naturligvis.

Kalibreringsudstyr til sådanne koster mange 1000 kr., og de fleste af os sidder vel og ser på en fladskærm - og der er farverne slet ikke til at regne med.

Nej, når folk nu alligevel printer den farve ud, så skal de sende farveprøven til dig. Men hvorfor dog blande os ind i tingene, når du kan klare sagerne selv !?

Vælg det billede du vil se printet på en anden printer, og upload det til Canon's print-service ( http://www.yourprint.canon-europe.com/details.html?pid=PIXMA %20iP8500). Efter et par dage, dumper printet ind i postkassen, printet på PR-101.

(og ellers så ring til Kaj fra TPI, han klarer også ærterne for dig.. har læst din anden tråd! Det er nogle farlige råd du får).

Redigeret af tychsen
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2006 kl. 17:15

Hej,

uha. OK. Det tænkte jeg slet ikke over i min desperation. Tak for det. Jeg klarer det selv vha. printservice eller Kaj.

Tak igen.

Mvh Maria
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu