recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gratis videoredigerings-programmer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGratis videoredigerings-programmer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
m_nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Gratis videoredigerings-programmer?
    Sendt: 15-Februar-2006 kl. 21:08

Nu er jeg blevet træt af Studio9, som kører frygtelig ringe, og det er endnu ikke lykkes mig at få den til at gennemføre en brænding til DVD. Den står og tygger i et halvt døgn, for til sidst at gå kold i det.

Faciliteterne med at kunne indsætte både videoer og billeder og lave effekter mellem dem er fin nok, men programmet kører så ringe med de mange småvideoer og effekter, som jeg er ved at sætte sammen. Menu-delen er også fin.

Et andet program, som jeg har prøvet er Memoriesontv, men jeg mangler mpeg 2 plugin for at brænde dvd'er. Ellers et fedt lille program.

Er der noget som helst gratis og godt at finde på nettet?
Kunne godt teste af fra en ende af, men måske er der nogen med erfaringer, som jeg kan gå efter til at starte med.

Skal sjældent lave video'er, så jeg har ikke lyst til at ruinere mig selv for at lave dét, som jeg har gang i.

Redigeret af m_nielsen
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 15:43

Windows Movie Maker ,eller den her

http://www.avid.com/freedv/

som en viste mig

MVH Frank Pedersen

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 15:55

#m_nielsen

Hvilket format er alle de småvideoer du vil sætte sammen med effekter og overgange ? Er det DV format optaget med et DV kamera, er det mpeg optaget på en recorder? eller er det noget helt andet ?

Dette er ret vigtigt for at vurdere hvilket redigeringsprogram du kan bruge og hvordan du kommer videre derfra til DVD.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
m_nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2006
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 16:01

Det er video'er optaget med mit Sony digitale kamera (ikke videokamera).
Den optager i mpeg.

Jeg vil som sagt gerne kunne sætte både videoer og billeder ind sammen med nogle overgangseffekter.

#folp: Kigger på dine links senere.

Redigeret af m_nielsen
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 16:09

tænkte nok der var "ugler" i mosen

Hvis det er mpeg kan du ikke benytte hverken studio9 eller nogen af de andre programmer der er nænvt her, til nød hvis det er mpeg1 men slet ikke hvis det er mpeg2, og det er også derfor studio9 er så tung at arbejde med som den er.

Alle de nævnte programmer er beregnet til redigering i framebaseret DV (AVI) - ikke mpeg som er et komprimeret gop baseret format.

Skal du redigere direkte i mpeg skal du have et redigeringsprogram skrevet specifikt til dette med smartrendering af mpeg så der ikke reencodes andre steder end ved de redigerede punkter. Et redigeringsprogram som løbende har indbygget mpegdekoder til flydende dekodning af mpeg gops.  

Eksempel kunne være Ulead videostudio eller womble mpeg wizard

Alternativt og måske bedre, er at konvertere alle dine mpeg klip til DV, så kan du redigere med de nævnte DV redigeringsprogrammer med de forbedrede muligheder det indebærer, generere en DV fil efter redigering som du så konverterer til DVD - denne metode kræver dog MEGET harddiskplads da DV fylder rigtigt meget. Til gengæld er DV langt bedre at redigere i og giver flere muligheder.

Redigeret af spawn
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu