|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dammark ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() Sendt: 18-Februar-2006 kl. 18:34 |
Jeg har nogle vobfiler fra min DP-558. Når jeg forsøger at konvertere disse fra vob til DIVX så er der sync problemer bagefter. Hvad kan dette skyldes ? |
|
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det kan skyldes kvaliteten af de vob filer lavet på din DP-558 Hvis den indeholder nogle GOP timecode fejl, vil disse meget ofte kunne opleves når der redigeres eller konverteres til andet format, da der i denne process sker en demuxning af billede og lyddel, hvorved de GOP timecode korrektioner vob filen også indeholder forsvinder. En anden mulighed er selvfølgelig også at selve programmet du bruger til at konvertere med introducerer synch problemer, dette er heller ikke helt unormalt. Jeg har ingen erfaring med Tmpgenc 3.0xpress og hvor god den er til konverting til divx, mine erfaringer med Tmpgenc begrænser sig til deres Mpeg del. TMPGenc startede som en mpegencoder, deraf navnet, det er nyt at pegasys med Tmpgenc 3.0Xpress også tilbyder konvertering til andre formater end mpeg, hvor gode de lige er til at håndtere dette tør jeg ikke udtale mig om. Har du forsøgt andre metoder for at konvertere ? Der findes eks. VirtualDubmod som er virkelig godt med mange muligheder for filtre og manuelle tilpasninger/optimeringer Der findes også eks. Nero Recode som laver gode konverteringer til ægte mp4/aac fremfor divx/xvid/mp3
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Dammark ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Er der mulighed for batch i VirtualDubmod?? |
|
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja, det er der.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
VirtualDubmod gør nu arbejdet for mig. |
|
// Sebastian Dammark
www.dammark.net |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |