recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overgang fra Kabel-TV til Alm antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overgang fra Kabel-TV til Alm antenne

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bwana Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bwana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 21:02
Hej med jer allesammen

Lige en opfølgning på det oprindelige indlæg.
Jeg bestilte en Triax Digi 10W antenne. Derudover noget antennekabel, og nogle F-stik. Indkøb ialt ca 300 kr incl forsendelse.

Her til aften har jeg så sat antennen op på loftet, jeg lagde den bare på løst på isoleringen, i retning mod jyderup senderen. I begyndelsen prøvede jeg bare for sjov at forbinde F-stikket fra antennen direkte i min splitter, altså uden om Triax IFA220 forstærkeren. Til min store overraskelse var der faktisk signal igennem, så jeg uden problemer kunne søge og se alle kanalerne. Det var dog et svagt signal, som lå omkring de 20 (ud af 100), og et par enkelte pixelleringer. I forhold til at jeg havde forventet intet signal var dette en god begyndelse.

Derefter kørte jeg antennen igennem Triax IFA220 forstærkeren og videre fra forstærkeren til splitteren. Så røg signalstyrken op på mellem 60-70. Fint billede, og ingen pixelleringer. Alle 36 kanaler fundet v. kanalsøgning.

Konklusionen må være at det godt kan lade sig gøre med en antenne på loftet. Nu har mit held så været at jeg kun har 22km til jyderup senderen + at dækningskortet også har været i mit favør mht indendørs dækning.

Derefter koblede mit kabel-tv stik til igen. For sjov undersøgte jeg signalstyrken. I det tilfælde var den faktisk mellem 30-45 på de fleste kanaler, hvilket egentligt overraskede mig.

Nå, men summa summarum er at nu opsiger jeg mit kabel-tv, og går over til antenne fra og med Juli måned. Så må jeg se om jeg kan leve uden 3+, som boxer jo desværre ikke kan tilbyde.

Tak for alle jeres svar til det oprindelige indlæg
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu