|
Digital modtagelse falder ud |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tåsinge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2012 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juli-2012 kl. 21:46 |
Hej med Jer.
Jeg har et problem, jeg håber I kan hjælpe med. Jeg bor på Tåsinge. Sidste Jul gik vi over til modtagelse via Boxer. Vi har den gamle antenne installeret, og det har i 6 mdr fungeret perfekt. Men for et par uger siden begyndte alle vores betalingskanaler (TV2 etc), at falde ud, for at vende tilbage igen et par dage senere. Når man kører en program søgning finder den kun DR's kanaler. Heller ikke de tyske, som vi normalt kan tage hernede, finder den. Og så uden varsel finder den igen samtlige kanaler, og vi er tilbage til start. Nu har det stået på en 6-7 gange, og jeg begynder at undres hvad det er. Håber I kan hjælpe, Tøsingen |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder måske vanvittigt.
Men for seks måneder siden var der ikke blade på træerne. Det digitale signal er ikke så kraftigt som det gamle analoge. Ved aften tide stiger safterne i træerne og det kan være nok til at blokere for signalet. Er der træer i nærheden af antennen? Du skriver at i bruger den gamle antenne. Gennemgå alle samlinger og tjek at der ikke sidder filtre på instalationen. Hvis der sidder et filter så fjern det. Tjek at antennen peger direkte mod senderen. Du kan indtaste din addresse her og se hvilken sender du bedst modtager fra. Alternativt kan du få en antennemand til tjekke din antenne. Mener for øvrigt at Boxer har en ordning med antenne instalatører.
|
|
![]() |
|
Tåsinge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2012 Status: Offline Point: 2 |
Tusind tak for svaret.
Ja, der er vegetation i nærheden af antennen, men kun 8 km til nærmeste sender. Enten sender de med meget lav effekt, eller også får træerne noget særligt krudt, med de radio absorberende blade de har :-) Vi prøver at fælde lidt, og så må vi se. |
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Når man har BOXER abb. og har en fejl, så kan man få tilsendt en BOXER check, så man kan få sit antenneanlæg kontroleret, af en BOXER installatør.
Det digitale signal er ca. lige så kraftigt som det analoge signal, det bliver bare målt på en anden måde, så det ser lavere ud.
Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg er ikke helt enig.
Senderne sender med lavere effekt. I starten blev der talt om at der blev sparet mange penge pga den lave sendeeffekt. En hurtig google gav dette resultat: Her er der også lidt modsat retttede meninger. Ret mig hvis jeg er forkert på den.
![]() Redigeret af Mufti - 27-Juli-2012 kl. 10:16 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |