|
LG UH850V bleeding |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-September-2017 kl. 11:42 |
Hej
Jeg har før sommeren købt et LG UH850V som jeg synes lider irriterende meget af "bleeding" - tror jeg det kaldes, hvor det er meget tydeligt at, når der er hvid tekst f.eks. på skærmen oplyses et stort område omkring teksten. Jeg har været i dialog med LG's kundeservice, hvor de har fået tilsendt disse billeder. De mener det er indenfor rimeligheden, og hvad der må forventes af et kantbelyst display. Jeg vil gerne høre jeres mening om det. ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mange kantbelyste LCD-tv har en begrænset form for zone-styring. Typisk opdelt midt på skærmen eller i lidt flere segmenter. De gør næsten aldrig noget godt for billedet, da de netop forsøger at hæve - eller sænke - lysstyrken såfremt det blot er et lille logo på skærmen.
Prøv engang at slå dynamisk kontrast fra i menuen og se om det ikke til nogen grad afhjælper den dårlige lysstyring.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Det vil jeg prøve.. tak for tippet
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
Ændrede det noget på oplevelsen?
|
|
|
|
![]() |
|
Ikke en pind - desværre....
Det var allerede slået fra på den indstilling jeg havde sat den op til :-( Andre gode forslag er velkomne. Hvor meget "bleeding" er acceptabelt ?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19653 |
Skru ned for lyset......
Klaus |
|
![]() |
|
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
Jeg havde den tilsvarende model med det samme problem - min løsning var at købe et andet tv😎
|
|
![]() |
|
Det ser ud som om, at tv'et helt klart forsøger at dimme i den ene side af skærmen, når det er hvid tekst. Kan der ikke være en anden indstilling i menuen, som ændrer det? Jeg kan desværre ikke huske mulighederne i menuen. Det er klart, at man ikke kan komme helt ud over bleeding / clouding - det er en begrænsning med panelet, særligt IPS LCD - men det må næsten kunne begrænses.
|
|
|
|
![]() |
|
Tak for input...
Jeg har forsøgt at lege lidt med indstillingerne, og det hjælper lidt at skrue ned for lyset. I den kommende tid, må jeg rode mere med indstillingerne...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |