|
Overførsel af streamet TV lyd til ældre forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Henrik R ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2018 Sted: Odense Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Februar-2018 kl. 18:09 |
Hej entusiaster,
Håber I kan hjælpe, jeg er ikke så skarp i Hi-Fi... Jeg har købt et kabel med scart i den ene ende og 3 phono stik i den anden ende, for at overføre mit Samsung smart-tv’s lyd til en ældre Marantz forstærker og derfra til mine stereohøjttalere. Det virker fint med kabeltv, men når jeg chromecaster film og musik, får jeg kun dåse-tv-lyd (kabeltv-lyden kommer samtidig ud gennem højttalerne). Hvordan får jeg den streamede lyd ud gennem højttalerne? (Jeg har slået eksterne højttalere til på TV-menuen). |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror du skal afsløre hemmeligheden om hvilket TV (type/model nummer) du bruger.
![]() Redigeret af JørgenT - 04-Februar-2018 kl. 20:29 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Henrik R ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2018 Sted: Odense Status: Offline Point: 7 |
Samsung UE50ES5505K
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1424 |
Går ud fra at din forstærker ikke har optisk indgang, derfor brug hovedtelefon udgangen på TV'et. Alternativt skal du købe en DAC med optisk indgang, og phone udgang, og så benytte den optiske udgang på TV'et.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Mange tak, det prøver jeg!👍
|
|
![]() |
|
Er der stor forskel på kvaliteten på de to løsninger?
Der er i hvert fald stor forskel på prisen 🤔 |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1059 |
I princippet kan der være det, da en dyr DAC behandler signalet, og sender det analogt videre.
Men i og med kilden er lyd fra TV, ville jeg helt sikkert nøjes med hovedtelefon-udgangen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |