|
Spørgsmål vedrørende strømforbrug |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nu fandt jeg en kasse til måleren, og den er fra Ide Line og hedder PM-200
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
|
![]() Mest præcise skulle være SparOmeter, som nu koster kassen ![]() Kan også lånes på biblioteker og forsyningsselskaber nogle steder, f.eks: Mht. Yousee boks skal du vist ind i indstillinger for at få den ned i den lave standby tilstand.
Redigeret af JørgenT - 03-Januar-2018 kl. 13:47 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
|
Har du checket om du har sat din Yousee box til Dyb dvale?
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1424 |
|
Prøv at låne et Sparometer. Så er jeg næsten sikker på at du for et helt andet resultat. Ellers så brug din hånd til at mærke hvilket apparat der er varmt når det står i standby. 25W varme kan man meget nemt mærke
![]() |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 921 |
|
Jeg kan kun vælge Normal eller Høj og den stod på Høj.
|
||
//Guldhammer
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1696 |
|
Tallene ser meget fornuftige ud, men hvis du er i tvivl om at du måler rigtigt, kan du låne et ordentligt wattmeter på biblioteket. Så kan kontrollere om dit eget måler rigtigt.
|
||
![]() |
||
Hampenberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2017 Status: Offline Point: 69 |
|
Panasonic TVet skal efter en kortere periode, 5-10 minutter, gå i rigtig standby, og kun bruge 0,1-0,2 watt. Sikkert derfor din måler siger 0 watt. Ligeledes bruger en surroundreceiver kun ganske lidt i standby, hvis netværksfunktionalitet er slået fra.
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1424 |
|
Jeg har selv målt standby strømforbrug på min YouSee Humax boks til omkring 0,4W.
Det kræver selvfølgelig at den ikke står og optager og er i standby.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
|
Det kan jo være at Yousee har lavet en bøf i nogle af de seneste opdateringer, så den igen er begyndt at bruge 14 W i standby. Jeg skal prøve at se om jeg kan finde min måler, når jeg kommer hjem og så måle, hvad min Yousee box bruger.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |