|
Kan man vende stereoen fra TV til aktiv højttaler? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kalle Ferm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2008 Status: Offline Point: 111 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 21:20 |
Jeg har et lidt specielt problem.
Jeg har et PX80 hvortil jeg har tilkoblet mine System Audio aktive højttalere. Grundet en stue der er svær at indrette, måtte jeg bytte venstre og højre højttaleren om, for at kunne trække strøm til højttalerne. Det fungerer fint nu, hvor jeg bare kunne bytte om på de analoge phono lydkabler, så stereolyden blev korrekt fra fjernsynet op til højttalerne. Når jeg skifter fjernsyn, er der nok lille chance for at der er analog lydudgang igen. Hvad gør jeg så, for at få vendt lydbilledet højre-venstre? Kan man mon få en eller anden slags boks...? Højttalerne har udover phono en minijack indgang såvel som to optiske indgange. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er ikke så meget at gøre andet en at de placeres korrekt. En forlænger ledning kan da klare det problem.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du får nyt TV, så skal du jo selvfølgelig nok bruge en DAC alligvel, så hvorfor så ikke bare gøre det samme fra DAC til højttalere der, som du gør nu? Altså bare bytte rundt på kablerne?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |