recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 4 på pc problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeolab 4 på pc problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bergsorensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 4 på pc problem
    Sendt: 13-April-2007 kl. 22:07
Jeg har et sæt beolab 4 højtalere koblet på min pc (med et creative audigy lydkort) - alt kører som det skal, bortset fra at højtalerne giver et skrald når computeren tændes/slukke (pga opstart)

Højtalerne fejler intet idet jeg har testet med andre lydkilder, så pc'en er et problem.

Kan man få en form for kontakt til mit minijack stik? Så kan jeg bare have den liggende på skrivebordet og slå indgangen til når maskinen er startet på, og slå fra ved slukning. (Har vist set det ved nogle headsets).

Findes der evt. andre løsninger? :(
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 12:23

Hej bergsorensen

Læs her og se om du har gjort det rigtigt.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 11:26

Hej Peter og tak for dit svar.

Min højtaler model er lidt anderledes mht. konfigurationen end det ovenstående (hedder line in - pc), men jo den er sat korrekt op.

Mit problem ligger i at mit lydkort giver et knal i output hvergang pcen starter eller slukker.

Derfor jeg ville høre om det var muligt at få en afbryder til jacksticket så jeg evt. bare kan slå indput til højtalerne fra ved opstart / lukning af pc :)

Fortsat god søndag :)

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 12:33
Jeg vil istedet foreslå dig i første omgang at montere en 230V afbryder under dit skrivebord, så du slukker dine højttaler før PC'en, og først tænder igen efter PC'en er startet op. Du kan også i et byggemarkedet købe en USB skinne som tilsluttes din PC. Strøm skinnen vil så slukke dine højttaler automatisk, ved at afbryde strømmen til højttalerne når du slukker for din computer. Den sidste og dyreste løsning ser du her.

Det er muligt at HURTIG vil lave et relæ, sådan som du har brug for det. Skriv evt. en privat besked til Hurtig og spørg, "Hurtig" her.

Mvh Peter Pan
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 13:14

hej Peter.

Jeg er selv lige kommet på noget. Da det ser ud til at det er mit lydkort som er problemet, kunne jeg bare udskifte dette. Jeg har bestilt et USB lydkort som jeg håber vil hjælpe. Hvis ikke må jeg over i en af de andre løsninger.

DOG er der som sagt et skrald hver gang jeg tænder og slukker for pcen (dvs. en usb skinne er ikke en løsning)

Jeg vender tilbage :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu