recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky og WMP11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky og WMP11

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Emne: Twonky og WMP11
    Sendt: 24-April-2007 kl. 11:25

Hej

Jeg har downloadet TwonkyMedia og har siddet og leget lidt med det. Kan WMP11 hente musik streams fra TwonkyMedia? Hvordan gør man det? Det står, at WMP11 er understøttet.

http://www.twonkyvision.com/Products/TwonkyMedia/devices.htm l

Jeg kører Windows XP SP2 og Windows Media Player 11.

Findes der andre streaming server end TwonkyMedia?

Redigeret af nph12 - 25-April-2007 kl. 20:58
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:12

Twonky er suverænt den bedste UPnP medieserver "derude". Først med Vista har jeg observeret, at WMP11 opdager min Twonky (det sker ikke i min XP-opsætning) - men det funker IKKE godt. Meget musik bliver ikke opdaget - og det er allerhelvedes langsomt. Så hvis du vil streame musik, må jeg anbefale en streaming-klient (Noxon, Philips SLA5520, Teac WAP-5000, Soundbridge osv...). Dét funker.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 17:11

Er der nogen fornuftig grund til, at det ikke kører under Windows XP SP2/Windowns Media Player, men under Vista uden problemer?

Er der andre media player som kan klare jobbet? Jeg har første omgang tænkt mig, at lege lidt Twonky og en eller anden afspiller. Jeg har pt. ikke tænkt mig at købe en streaming-klient, men hvem ved om et par måneder.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 07:11
Twonky har en indbygget såkaldt mediebrowser igennem hvilken du kan afspille musikken på pc'en.

kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 10:51

Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Twonky har en indbygget såkaldt mediebrowser igennem hvilken du kan afspille musikken på pc'en.

kris

Ja, den har jeg fundet, men jeg kunne godt tænkt mig, at køre det over en alm. media player (WMP, winamp)

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 13:11

ja, wmp11's indbyggede server virker jo stort set ikke. KUN Twonky funker. desværre tror jeg ikke det er muligt at se den uden Vista - og her funker den altså heller ikke særligt godt i WMP11.

køb dig en streaming-klient - de fås helt ned til 800 kr. og er hamrende praktiske sammen med Twonky.

og glem WMP og skift fluks til verdens suverænt bedste player/musik manager Mediamonkey. den er indiskutabelt det bedste derude... (og kan skifte ham til winamp, hvis du har en forkærlighed for det).

kris

Redigeret af kris - 27-April-2007 kl. 13:12
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 16:23
Jeg har downloadet Mediamoney. Kan jeg med den hente stream fra Twonky? Hvis ja, hvordan?
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 12:00
Hvordan får man kontakt til musik biblioteket under Twonky? Hvilken ip-adresse skal man bruge? 
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 19:00
Jeg bruger http://192.168.2.102:9000/configpage/index.html

kris
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu