|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() Sendt: 11-Juli-2007 kl. 08:38 |
|
Vi skal have trådløs-netværk i lejligheden - så den bærbare kan tages med i stuen. 2V Det skal siges at undertegnede har været i El-mutanten og købe en billig Belkin router med usb dongle (349 kr) - problemet er bare at hastigheden er tæt på eller lig NUL , da signalet skal igennem væggen Er der nogen som har gode råd/erfaringer med lev. af et solidt netværk som kan betales for menneske-penge ca. 1000 kr ??? Har kigget lidt på edbpriser.dk Skal lige nævnes at vores bærbare ikke har indbygget netværkskort - skal have både kort og router ! |
||
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
|
Kik på routere med Mimo teknologi og tilsvarende pcmcia netkort til. Jeg har selv købt og installeret en dlink router hos svigermor, den dækker næsten hele deres 1-plans villa gennem flere vægge.
F.eks. denne her: Router http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=140579 PCMCIA Netkort: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129875 Redigeret af Bygone - 11-Juli-2007 kl. 08:46 |
||
![]() |
||
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
|
hvad siger I til denne her ??? http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163930 Bygone tak for svaret , havde selv D-link i tankerne |
||
Panasonic TX-P50ST50
||
![]() |
||
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
|
Jeg har et eller andet imod usb trådløse kort, har aldrig haft gode oplevelser med dem...det der er også et total ukendt mærke, som jeg ville være påpasselig med at anvende. Men for at svare dig så nej kender det ikke.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så er det bestilt Ikke helt indenfor de 1000 kr , men forhåbelig er det noget der bare virker ! Hvis jeg får problemer med opsærtningen , regner jeg med din hjælp he he -Morten |
||
Panasonic TX-P50ST50
||
![]() |
||
![]() |
|
Opdatering ::::: Nu har jeg tilsluttet D-link trådløsnetværk - det virker sgu , og er let at sætte op. Eneste problem er kryptering - BYGONE kan du hjælpe moi ??? Mvh Morten |
||
Panasonic TX-P50ST50
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad problem har du med kryptering?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
netværket er åbent for alle - kan ikke finde ud af lukke det. |
||
Panasonic TX-P50ST50
||
![]() |
||
![]() |
|
Der må du altså læse dig lidt frem i din router håndbog. Men WPA/WPA2 er den foretrukne sikkerhed idag, skal sættes i router først, med et keyword, plus du skal hide SSiD så andre ikke kan se dit netværk. Dernæst skal sætte din bærbare op til det samme, her må du lige rodde med at finde ud af hvad din bærbare trådløse enhed den understøtter...og så sæt routerens indstillinger derefter. |
||
![]() |
||
jobs ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Status: Offline Point: 182 |
![]() |
|
Hvad angår trådløse USB netkort, så kan jeg tilslutte mig den utilfredse kreds. Købte for nyligt en Linksys med fast lan, samt et tilhørende USB kort med fast lan. Det kører simpelthen for dårligt. Ofte mister den forbindelse efter kort tid, hvis den overhovedet får forbindelse når maskinen starter op. Udstyret står i 2 tilstødende rum, så det er ikke engang over længere afstand. Jeg skifter USB enheden ud med et PCMCIA kort snart. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har fået krypteret mit netværk - super ! Jeg kan kun anbefale D-link , det har fuld knald på i hele lejligheden ( der hvor Belkin "skod" sagde fra ) prisen er lidt pebret 1170 kr , tilgengæld får du også noget der virker 100 %. DWL-650M super G MIMO For een gangs skyld har jeg købt noget jeg er 110 % glad for Morten |
||
Panasonic TX-P50ST50
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |