recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb i udlandet / told
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb i udlandet / told

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
l3kris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb i udlandet / told
    Sendt: 21-September-2007 kl. 13:23

Jeg har bestilt en Snazio Net Cinema HD SZ1350 ved MM-Vision, men der er ingen melding om, hvornår den kommer hjem. Samme problem, hvis jeg i stedet havde bestilt en Netgear EVA 8000. Så vidt jeg har forstået fra andre tråde, kan der gå måneder, før den kommer hjem igen.

Nu har jeg fundet den i en butik i England, hvor den angiveligt er på lager. Umiddelbart vil det endda være billigere at købe den der, også selvom forsendelse vil være dyrere.

Men mit spørgsmål er nu, hvor meget told der kommer på? Og hvad med moms? Det kan jo gå hen og blive en hel del dyrere i stedet.

Er der nogen, der har erfaringer med dette?

Til top
l3kris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 13:28

Nå, jeg fandt det selv lige på skat.dk:

Køb i andre EU-lande
Køber du en vare eller ydelse via internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har. Momsen skal du betale til sælgeren.

Men det er så stadig lige det med momsen - det må være fratrukket den britiske moms, eller er det netop den britiske moms, jeg skal betale?

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 14:10
Du betaler den britiske moms, eller den danske afhængig af firmaets omsætning mod Danmark, men det korte af de lange er vel at du betaler det som står på fakturaen/ordrebekræftelsen, momssatsen er firmaets problem, ikke dit.
mvh Christian
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 22:30
cnn3 har ret . . 
Til top