recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad som musik-afspiller til stereoanlægget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad som musik-afspiller til stereoanlægget?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 18:20
Jeg har en Synology NAS som med sidste FW understøtter AirPlay.
Jeg har en Airport Express.
Ved at aktivere Audio Station og bruge App'en DS Audio på min iPhone kan jeg få musik fra NAS'en til et par PC højttalere tilsluttet til Airport'en (også FLAC filer).
Eneste problem er at det er den gamle "G" model af Airport, den spiller kun de første 3 sekunder af hver nummer! Men hvad jeg kan læse mig til er at det er fordi det er den gamle model. Der skulle ikke være problemer med den nuværende model af Airport Express (man mener der skulle komme en ny model samtidig med iPhone 5).
Men ved at afspille direkte på iPhone og her vælge Airport Express som Airplay enhed (ved at trykke på iconet på skærmen) kan jeg godt få den til at afspille uden ophold. Her ligger iPhonen så jo bare og bruger strøm konstant.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2011 kl. 15:49
Det er dog efter mine erfaringer begrænset, hvor voldsomt det tapper både iPhone & iPads for strøm. De er forbavsende økonomiske i deres strømforbrug, når de afspiller musik - hvad enten det så er streamet eller via hørebøffer.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu