recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon2 kontra SLA5500/20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon2 kontra SLA5500/20

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2005
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: Noxon2 kontra SLA5500/20
    Sendt: 27-September-2007 kl. 15:16
Hej i gode mennesker

Kom egentligt til at overveje hvad forskellen er på ovenstående, udover navnet og udseendet

Er den ene bedre end den anden eller????

Redigeret af dkduck - 27-September-2007 kl. 15:16
MVH
Erik M M
>> Noxon2 - MSS2 500Gb - Technics Receiver - B&W DM220
Til top
DVolder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 21:16

Eneste umiddelbare forskel jeg kan se, er at Twonky medfølger Noxon og at Noxon har flere muligheder for output af lyd.

Sidstnævnte har så vidt jeg har forstået det væsentlig betydning, såfremt du ønsker at tilslutte et par ordentlige aktive højtalere (læs ikke computerhøjtalere). Er der nogen der kan bekræfte dette? Jeg ønsker selv at tilslutte disse: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/podsp eakers_micropod_se_active_hoejttalersystem_hvid.htm

Glemte lige at nævnte at Philips har en bedre WAF, i hvert fald hos mig....

Redigeret af DVolder - 27-September-2007 kl. 21:19
Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af DVolder DVolder skrev:

Eneste umiddelbare forskel jeg kan se, er at Twonky medfølger Noxon og at Noxon har flere muligheder for output af lyd.

Hvor har du fundet det info henne?
MVH
Erik M M
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 22:11
http://entertainen.terratec.net/modules.php?op=modload&n ame=News&file=article&sid=241
Her kan du læse om Noxon. Du kan bruge den som forforstærker eller forstærker til aktive højttalere. Jeg tror, det var kris, der fortalte om SLA'en, at dens netradio ikke var imponerende, og det trækker ned i min bog. Endvidere er der kun minijack ud af SLA'en. Det vil i hvert fald betyde et ekstra omskifterkabel for mig.

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 23:13
SLA'en tager ikke AAC. Så er den ude af billedet, men den er vist også svær at skaffe...
Link til spcs: http://www.p4c.philips.com/files/s/sla5520_00/sla5520_00_pss _dan.pdf

Venligst
Søren
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 23:27

SLA5520 minder mere om den gamle Noxon mediaplayer og kan featuremæssigt ikke sammenlignes med Noxon II.

// jm

Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

SLA5520 minder mere om den gamle Noxon mediaplayer og kan featuremæssigt ikke sammenlignes med Noxon II.

Takker mange gange, jeg tror jeg venter på Noxon´en efter din fine fremstilling.

Du skulle tilføldigvis ikke have flere
MVH
Erik M M
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 12:25

Så vidt jeg ved, kan Noxon'n også betjenes direkte på knapperne, uden brug af fjernbetjening eller pc.

WAF eller ej - men Noxon'n rykker altså mere (i konens banditter) end Philips...

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 22:38

Nej desværre er Noxon II ikke lagervare mere. Iradioen er til  være til at få fat i, men det er jo ikke den du efterspørger. Jeg har haft den gamle Noxon og sammenlignet II er bare et meget bedre produkt. Jeg har hørt det samme fra en, der har en Philips SLA og fik en Iradio. Komplett.dk har tilsyneladende Noxon II på lager http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=314596

// jm

Redigeret af j_mil - 28-September-2007 kl. 22:48
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 13:43

Jeg har nu både Noxon og SLA. Lyden er identisk, men radiodelen på Noxon er suveræn pga. præ-opkoblingen på vtuner (endnu hurtigere radiotilslutning end med Reciva på min gamle wfi-radio). På SLA'en fungerer radioen stort set ikke mere (Philips' hotline er ikke-eksisterende - utroligt så kundefjendsk den hollandske mastodont er), så den bruger jeg kun til musik (hvilket så også er 99% af grunden til anskaffelsen).

Dertil kommer af Noxon (II og iRadio, ikke I'eren) bare har bedre funktionalitet (betjening direkte på klient, LAN-tilslutning og USB på II'eren). Endvidere havde jeg en enkelt ting, jeg ikke kunne finde ud af på iRadio'ens fjernbetjening - jeg kontaktede Terratecs (Noxon-producenten) hotline og fik svar med det samme. Så hvis man overvejer SLA... drop det, og nap Noxon, der koster stort set det samme. SLA'en er simpelt hen blevet overhalet med tiden.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
dkduck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Så hvis man overvejer SLA... drop det, og nap Noxon, der koster stort set det samme. SLA'en er simpelt hen blevet overhalet med tiden.

Det har jeg allerede gjort, men er endnu mere glad for min beslutning efter din fremstilling. Rigtig mange gange tak.
MVH
Erik M M
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 22:43

...og nu er Noxon'en tilsyneladende på lager igen rundt omkring.

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu