|
Køb af indhold på Amazon Prime |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nordic2007 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-December-2018 kl. 13:44 |
hej
Jeg har abonnement på Amazon Prime og overvejer at købe en film (Avengers-infinity war 4k). Jeg har to spørgsmål: 1. Har nogen af jer erfaringer med streamingkvalitet på købeindhold (4k hdr) på Prime, sammenlignet med eksempelvis iTunes? 2. Kan man tilgå købt indhold, hvis man opsiger Amazon Prime abonnementet? Jeg kan ikke umiddelbart finde denne info på Amazon. Hvorfor ikke købe den fysiske film? Fordi den er svær/umulig at få fat i i fysisk butik og online bestilling tager dage, vil gerne se den i morgen. Vil helst undgå iTunes, da den “kun” findes i hd-version hos dem 😉 Tak for svar, og godt nytår 😊 |
|
VIDEO:
Sony 65 A1 Sony UBP-X800 Canal Digital OnePlace AppleTV 4K AUDIO: Denon AVR-X1400H Dali Concept 5.1 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Købekvaliteten er rigtig høj hos Prime. Videobitrate ligger på 15Mbit, mens lydbitrate ligger på 640Kbit DD+.
iTunes har dog mulighed for Atmos, hvilket jeg ikke mener Amazon har (endnu). Og ja, dit købte indhold på Prime, hænger ikke sammen med dit abonnement. De bliver en del af din Amazon konto. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12378 |
Hvordan er det egentlig man får adgang til "rigtig" Prime, som dansker?
|
|
![]() |
|
Nordic2007 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
Tak for svar.
Det ser ud til, at man godt må tegne Amazon Prime abonnement i DK, men ikke købe indhold. Jeg får at vide, at køb forudsætter kreditkort med engelsk/tysk bopæl på henholdsvis uk/de sites. Øvbøv.
|
|
VIDEO:
Sony 65 A1 Sony UBP-X800 Canal Digital OnePlace AppleTV 4K AUDIO: Denon AVR-X1400H Dali Concept 5.1 |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4676 |
Ja, Amazons filmbutik er ikke tilgængelig i Danmark. Eneste muligheden for at købe/leje film i 4K/HDR i Danmark er iTunes.
Ellers skal man overveje geo-unblocking, men jeg ved ikke hvor smart det er at opbygge et katalog af købefilm på denne måde.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Kasper-v-k ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2016 Sted: Bolderslev Status: Offline Point: 18 |
Jeg oprettede mig via Amazon.de og bare brugt mit danske kort og min danske adresse og så kan jeg hvertfald købe apps til mit fire-tv mit prime video fungere os det bare den tyske udgave det eneste jeg ikke har kunnet få til at fungere er Amazon music da den kræver tysk adresse
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |