recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker med sub-out, pre-out, toslink input?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker med sub-out, pre-out, toslink input?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 11:00
Emotiva, Sherbourn og Parasound laver alle forforstærkere med HT input og Sub pre-out, men uden DAC. Men så skal du have en effekt ved siden af.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Problemet er at jeg pt. er på SU og ikke har mulighed for at spare op. Pengene til forstærkeren skal komme fra salg af mit nuværende.

Den eneste mangel jeg umiddelbart kan se på xtzen frem for hken er ht-passthrough, hvilket jeg godt kan leve uden.

Ellers jo, så havde det Været bedre at spare op :-)

Jeg har selv et xtz stereo setup med forstærkeren, 2 stk 99.26 og en 99w10.16 sub. Af uvidenhed kan du så ikke forklare mig hvad den ht-passthrough som jeg ikke har kan gøre/forbedre?
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 12:38
HT-Passthrough bruger du, hvis du bruger forstærkeren som effektforstærker af fronthøjtalerne i et surround-system. Det giver surroundreceivereren mulighed for at "styre" din stereoforstærker, så denne udelukkende agerer effekt.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 12:49
Aha, tak for forklaringen!
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:48
Hej Michael

Har du overvejet om en sub med crossover kunne kompensere for at (for)forstærkeren ikke har sub out?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 20:07
Godt nok en stereo-receiver, men den opfylder stort set alle krav:

M.v.h.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Hej Michael

Har du overvejet om en sub med crossover kunne kompensere for at (for)forstærkeren ikke har sub out?

Hej. 

Kan du uddybe dette? Hvordan vil det fungere hvis jeg samtidigt ønsker at sætte en effekt forstærker på? 

Synes godt nok det er svært at finde et udvalg af forstærkere som opfylder disse krav. 

Er i mellemtiden blevet tilbudt et sætte med vincent forforstærker og effekt forstærker, som kan det du fortæller, da den har to sæt preout, men den mangler digitale indgange. 

Kan I anbefale en dac med 3 x digitale indgange plus 1 x USB indgang til omkring 1000 kr? 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Godt nok en stereo-receiver, men den opfylder stort set alle krav:

M.v.h.

Hej. 

Jeg har desværre ikke særligt gode erfaringer med Onkyo, så jeg vil hellere en anden vej. Men tak for forslaget. 
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 22:44
Cambridge Audio Azur 851A
Eller
NAD C356BEE
Eller
NAD C375BEE
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Hej Michael

Hej. 

Kan du uddybe dette? Hvordan vil det fungere hvis jeg samtidigt ønsker at sætte en effekt forstærker på? 
Det fungerer på det måde at signalet sendes igennem subben der filtrere de lave toner fra til sig selv og sender resten videre til effektforstærkeren. Min Velodyne kan det lille trics Wink og det styres med lavpass filter kappen.

Forforstærker Pre out ===> Sub Line in X Sub Line out ===> Effektforstærker Pre in

Redigeret af FLarsen - 13-Marts-2013 kl. 07:56
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu