|
Sony - pixelering |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
pvnrecordere ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tak for jeres svar.
De fleste svar kredser om kvaliteten af kabler, tætheden på stik o.lign. Vi har flere fjernsyn i husstanden og det er kun dette ene der ikke virker. For at udelukke fejlbehæftede kabler og tætheden af stik, har jeg prøvet at flytte TV'et ind på et værelse - hvor der hænger et TV der virker fint - og her oplever jeg samme fejl som når TV'et står i stuen. For mig er det nærliggende at konkludere, at fejl er i TV'et og ikke i forstærker, kabler eller stik. En signalstyrke test viser, at TV'et modtager et signal med styrke 98% men med kvalitet 0(nul). Min installation er fra 2006 hvor huset blev bygget: - Fællesantenne - Triax forstærker med fordeler "boks" - Fra fordeler boks er der kabelføringer til stik rundt om i huset. - Der er p.t. 3 TV tilsluttet Tak for hjælpen.
|
||
Hilsen
Peter |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det er ikke umuligt at antennestikket i TV er gået i stykker. Jeg har prøvet at lodning var defekt i printplade på et billedrørs-tv. Det kan vel også ske med en fladskærm.
Redigeret af Mufti - 11-September-2019 kl. 20:46 |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Min erfaring er at Sony tv skal bruge et bedre/kraftigere signal end feks et Samsung. Du må investere i en antenne mand der kan kigge på problemet.
Redigeret af Mr. Claude - 12-September-2019 kl. 09:24 |
||
![]() |
||
pvnrecordere ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
|
Har prøvet at flytte TV'et fra værelset ind i stuen og tilsluttet det antennekablet der. Her måles styrke til 91% og kvalitet til 100%. Det burde jo bekræfte at fejlen er i TV'et og ikke i kabler/stik.
|
||
Hilsen
Peter |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Lyder bare lidt pudsigt,at det opstår ved flytning . . Er du sikker på,at du har fat i den digitale tuner,rigtige indstillinger osv ?
Redigeret af Lennon - 12-September-2019 kl. 23:30 |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det er netop ved flytning at stik tages ud og sættes i.
Selv om man er forsigtig belastes tv’et mekanisk ved transport. Det er da ikke pudsigt.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |