|
Sony str-dn1040 vs Pioneer vsx-923 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Keldjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-November-2013 kl. 19:45 |
Vi har en gammel Onkyo receiver vi stort set ikke bruger mere af flere årsager.
Vi vil gerne udskifte den med en nyere receiver, der lever op til nutidens trådløse muligheder, hvilket dels vil sige afspilning fra vores Synology, men også fra Ipads, smartphones mv. Efter nogle ugers overvejelser er valget nu (måske) faldet på enten Sony str-dn1040 vs Pioneer vsx-923, der som jeg læser det stort set er lige gode, dog lydmæssigt med et lille plus til Sony'en. Jeg er dog fortsat i tvivl, da vi går mere op i funktionerne end den lille forskel i lyden. Prisen er stort set den samme, men man medregner den trådløse dims til Pioneeren, der vist skal bruges for at få den til virke med Ipads mv. RET MIG ENDELIG HER, hvis dimsen ikke er nødvendig.. For at træffe det endelig valg, har jeg følgende tvivls spørgsmål: 1) hvilken har de bedste funktioner, når den skal styres dem og høre musik fra Ipads og smartphones? Vi vil så vidt muligt aldrig komme til at bruge fjernbetjeningen, da der er for mange af dem i forvejen.. 2) Zone 2. Jeg har sku svært ved at fatte det med digitale og analoge udgange, derfor vil jeg være meget præcis i spørgsmålet som vi vil bruge denne funktion til. Er det muligt at bruge zone 1 til tv'et i den ene stue og samtidig høre musik fra Synologyen i en anden stue? Er dette ens på den begge? Ja, for at komme i forkøbet så har jeg været i både El-giganten og Expert som begge sælger begge produkter i håb om at få hjælp. I El-giganten vidste de hvordan man tændte dem og de mest banale ting som er ens for alle receivere. Gutten i Expert vidste ikke at de solgte nogle af dem og måtte lige slå det op på deres hjemmeside, og foreslog mig derefter at købe en anlæg med Dock til smartphones mv. Det er sku da en smule skræmmende... Håber at I kan guide mig mod det endelige valg.. Mvh. Keld |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |