recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste højttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste højttaler

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ingen tvivl om, at BeoLab 8000 er verdens flotteste højttaler...

Det er jo heldigvis en subjektiv ting. Var der penge nok, så flyttede jeg nogle andre - og i mine øjne - meget smukkere højttalere ind. Men et sæt Dali MegaLine er lige dyre nok til mit brug.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Tænkte nok der ville komme sådanne svar ;)

Ville også bare lige give mit input, og hvad jeg selv ville gøre.
Var selv så heldig, at få et godt tilbud på to brugte Beolab 8000, jeg havde desværre ikke råd til helt nye :/

Jeg håber at det er den "opgraderede" BeoLab 8000 du har købt? Hvis ikke vil jeg råde dig til at købe opgraderingen til dem - det gi'r en væsentlig opgradering/forbedring af lyden!

Ingen tvivl om, at BeoLab 8000 er verdens flotteste højttaler...  Thumbs Up

M.v.h.

Jo, det har jeg sikret mig, at det er den version lige før 8002 Wink Ellers kunne det være lige meget Smile
Til top
jonlanghoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Danmark
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonlanghoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 16:12
Vil det give mening for mig at købe et sæt System Audio Mantra 60 og sætte dem til min Onkyo TX-SR706 i et 5.1-surround?

SA: http://www.system-audio.com/_da-DK/om%20SA/produktbiografi/Udg%C3%A5et/2012/SA%20mantra%2060/SA%20mantra%2060

Onkyo: http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=TX-SR706&class=Receiver&p=s
Til top
micklarsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2011
Sted: København
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micklarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:46
Hej jeg vil helt klart anbefale at du lytter til Elac fs257 som er i samme prisklasse som de Dynaudio du linker til, de spiller virkelig flot og ser også rigtig flotte ud
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tja, så ville jeg måske kigge på Dynaudio Focus 260, den kan næsten opfylde dine målkrav og er en blændende god højtalerTongue

Men hvordan matcher Dynaudio de forholdsvis billige komponenter de skal parres med? Er det ikke som at købe en Ferrari og tanke knallertbenzin på den? ;-p

Jeg lyttede faktisk til nogle Dynaudio i sommers, men kan desværre ikke huske modelnr. Mener de kostede 8000 kr./stk. De lød ret okay men det undrede mig at der ikke var mere bas i dem end tilfældet var.
Men har også hørt deres "reol"-højttalere til 15.000 kr./stk. og de kan slet ikke bruges.

Du mangler bas i Dynaudio?

Så er den virkelig svær, for det har de absolut ikke noget problem med at præstere - uanset model!

Hvis du også finder Mentor 6 tynd (hvilket jeg bestemt heller ikke mener at den er), så skal du nok over at kigge på nogle decideret bastunge højttalere, eller måske overveje om det er dit rum som gør unoder.

Kig evt. på TNT. De er ret tunge i lyden.

Redigeret af floe - 10-Januar-2013 kl. 17:53
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Point: 566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 04:25
Oprindeligt skrevet af micklarsen micklarsen skrev:

Hej jeg vil helt klart anbefale at du lytter til Elac fs257 som er i samme prisklasse som de Dynaudio du linker til, de spiller virkelig flot og ser også rigtig flotte ud

Og hvor finder man sådan nogle henne?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af micklarsen micklarsen skrev:

Og hvor finder man sådan nogle henne?
Formentlig AV-Connection i Sønderborg eller Odense, men giv dem et ring først. NB Radio i Roskilde ser også ud til at have demBig smile

Redigeret af Hother - 14-Januar-2013 kl. 06:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
R Svendsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Januar-2013
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 07:25
Jeg var forbi NB radio i fredags.

Elac 257 står lige inden for døre.

De spiller rigtigt godt.
Til top
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2009
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterbrew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 23:22
Hvad endte du med, Steen?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu