|
Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808 |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det var da bare skønt, tillykke med det
![]() |
|||
![]() |
|||
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det var da en noget anderledes besked. Godt at de alligevel tager sig af deres kunder. Har du henvist til denne tråd for at få dem til det? ;-) |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu er sagen jo ordnet, men forbrugerklagenævnet mener jeg ikke har/havde noget at gøre i denne sag. Der er ingen regler der er blevet overtrådt, det handler om hvilken service producenten vil udbyde kontra hvilken service forbrugerne forlanger. Enhver producent eller forhandler har lov til at levere elendig service og satse på at kunderne ikke vægter det højt nok til at blive væk, hvis det er dét de vil. Også selv om det er en kendt serie-fejl. Der er jo principielt ingen forskel på dét at have en seriefejl, og det faktum at de fleste produkter bevidst designes til at have en relativt kort levetid. Nu har Onkyo taget regningen hér, så det er bare på principielt niveau, men service er ikke noget man har krav på, det er noget man skal forlange.
|
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ikke direkte, men havde da skrevet at jeg ville fortælle om min oplevelse med min case her på Recordere :)
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Og jeg mener ikke at det handler om service, men derimod om en kendt seriefejl, hvilket berettiger til udbedring - også efter garantiperiodens udløb. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Med hvilken lovhjemmel?
|
|||
![]() |
|||
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
@ Henrik
Jeg tror desværre Otto har ret her. Jeg har tidligere kigget efter fortilfælde der kunne vise at man havde en sag uden for den almindelige reklamationsret, hvis der er kendte fejl på produkterne. Jeg kunne intet finde. Det ser ikke ud til at der på forbrugerelektronik gælder andet end de lovpligtige 2 år, med mindre andet (og bedre) er lovet på forhånd. Man kan self. vælge at handle i Sverige hvor de har 3 års reklamationsret eller Norge hvor de har 5 år på varer der må formodes at kunne/burde holde så længe, men det er så en anden snak. |
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg tror også at købeloven er rimelig præcis her - i hvert tilfælde er der som køber nok ikke noget at komme efter overfor sælgeren: Reklamation efter reklamationsrettens udløbNår reklamationsfristen er udløbet, er sælgeren ikke længere forpligtet til at tage sig af nye fejl, der først opstår efter udløbet af fristen. Hvis du allerede har reklameret over en fejl inden for 2 års fristen, kan du reklamere igen, hvis samme fejl senere skulle vise sig - også selvom 2 års fristen nu er udløbet. Og nu var det heller ikke sælgeren (Dans TV) jeg var "efter", men Onkyo - men jeg ved ikke hvilke love/paragraffer jeg skulle kaste efter dem, men det blev så heller ikke nødvendigt - min henvisning til deres amerikanske site, og mine egne indsigelser pr. mail har åbenbart været nok. De har i hvert tilfælde en (næsten) tilfreds kunde i mig, og hvis dette går glat igennem, tror jeg egentlig at de kan have fundet en god "ambassadør" i mig - det må også være noget værd for dem... Deres support har, lige med undtagelse af de sidste par dages tavshed, været hurtige til at svare - og de har et servicepoint i Danmark, den del har jeg ikke noget at udsætte på.
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Som sagt, så var det en rent principiel kommentar, der som sådan ikke har noget med din konkrete sag at gøre, men var en kommentar til opfordringen til at kontakte forbrugerklagenævnet i en sag hvor en producent ikke vil yde kulance. Der er ingen lov der påbyder nogen at yde kulance, det er lidt dét der er selve definitionen af kulance... Det skal IKKE tolkes sådan at jeg ikke mener man bør lægge pres på producenter og for den sags skyld forhandlere for at få dem til at yde en bedre service end loven sikrer én. Men måden at opnå det er ikke at tro at man bare kan slå branchen i hovedet med love og regler, måden er at belønne dem der yder service (og dem der producerer ordentlige produkter så servicen slet ikke bliver nødvendig), og straffe dem der ikke gør.
|
|||
![]() |
|||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Glad for at høre at dit problem er løst :) Jeg har desværre ikke lige så gode erfaringer med Servicegruppen. Har haft både et 60" plasma og en onkyo reciever inde til rep hos dem. Dem formåede de at ødelægge begge to. Jeg fik heldigvis begge ting byttet til nyt men stadig.
|
|||
![]() |
|||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg kan med glæde rapportere at jeg i dag har fået min TX-NR808 tilbage fra Service Gruppen, repareret og fungerende efter alle kunstens regler.
Det var dælme hurtig ekspedition! Ros til både Onkyo for at tage ansvaret, og ros til SG for at være så hurtige til at få den repareret og sendt tilbage - det er satme god stil!
|
|||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |