recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd fra Onkyo TX-NR808

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har fået besked fra Service Gruppen - Onkyo har indvilliget i at betale for reparationen!

Det gør det lidt lettere at vælge Onkyo næste gang, selv om det er skræmmende at HDMI boardet allerede er defekt på så mange receivere.

Men kudos til Service Gruppen - de har for det første reageret hurtigt da de modtog min receiver, og de har kontaktet Onkyo rigtig hurtigt!
Det var da bare skønt, tillykke med detTongue
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har fået besked fra Service Gruppen - Onkyo har indvilliget i at betale for reparationen!

Det gør det lidt lettere at vælge Onkyo næste gang, selv om det er skræmmende at HDMI boardet allerede er defekt på så mange receivere.

Men kudos til Service Gruppen - de har for det første reageret hurtigt da de modtog min receiver, og de har kontaktet Onkyo rigtig hurtigt!

Det var da bare skønt, tillykke med detTongue


Det var da en noget anderledes besked. Godt at de alligevel tager sig af deres kunder. Har du henvist til denne tråd for at få dem til det? ;-)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Forbrugerklagenævnet!
 
Nu er sagen jo ordnet, men forbrugerklagenævnet mener jeg ikke har/havde noget at gøre i denne sag. Der er ingen regler der er blevet overtrådt, det handler om hvilken service producenten vil udbyde kontra hvilken service forbrugerne forlanger. Enhver producent eller forhandler har lov til at levere elendig service og satse på at kunderne ikke vægter det højt nok til at blive væk, hvis det er dét de vil. Også selv om det er en kendt serie-fejl. Der er jo principielt ingen forskel på dét at have en seriefejl, og det faktum at de fleste produkter bevidst designes til at have en relativt kort levetid. Nu har Onkyo taget regningen hér, så det er bare på principielt niveau, men service er ikke noget man har krav på, det er noget man skal forlange.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har fået besked fra Service Gruppen - Onkyo har indvilliget i at betale for reparationen!

Det gør det lidt lettere at vælge Onkyo næste gang, selv om det er skræmmende at HDMI boardet allerede er defekt på så mange receivere.

Men kudos til Service Gruppen - de har for det første reageret hurtigt da de modtog min receiver, og de har kontaktet Onkyo rigtig hurtigt!

Det var da bare skønt, tillykke med detTongue


Det var da en noget anderledes besked. Godt at de alligevel tager sig af deres kunder. Har du henvist til denne tråd for at få dem til det? ;-)

Ikke direkte, men havde da skrevet at jeg ville fortælle om min oplevelse med min case her på Recordere :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Forbrugerklagenævnet!


 

Nu er sagen jo ordnet, men forbrugerklagenævnet mener jeg ikke har/havde noget at gøre i denne sag. Der er ingen regler der er blevet overtrådt, det handler om hvilken service producenten vil udbyde kontra hvilken service forbrugerne forlanger. Enhver producent eller forhandler har lov til at levere elendig service og satse på at kunderne ikke vægter det højt nok til at blive væk, hvis det er dét de vil. Også selv om det er en kendt serie-fejl. Der er jo principielt ingen forskel på dét at have en seriefejl, og det faktum at de fleste produkter bevidst designes til at have en relativt kort levetid. Nu har Onkyo taget regningen hér, så det er bare på principielt niveau, men service er ikke noget man har krav på, det er noget man skal forlange.


Og jeg mener ikke at det handler om service, men derimod om en kendt seriefejl, hvilket berettiger til udbedring - også efter garantiperiodens udløb.

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Og jeg mener ikke at det handler om service, men derimod om en kendt seriefejl, hvilket berettiger til udbedring - også efter garantiperiodens udløb.
 
Med hvilken lovhjemmel?
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 16:41
@ Henrik

Jeg tror desværre Otto har ret her. Jeg har tidligere kigget efter fortilfælde der kunne vise at man havde en sag uden for den almindelige reklamationsret, hvis der er kendte fejl på produkterne. Jeg kunne intet finde. Det ser ikke ud til at der på forbrugerelektronik gælder andet end de lovpligtige 2 år, med mindre andet (og bedre) er lovet på forhånd. Man kan self. vælge at handle i Sverige hvor de har 3 års reklamationsret eller Norge hvor de har 5 år på varer der må formodes at kunne/burde holde så længe, men det er så en anden snak.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

@ Henrik

Jeg tror desværre Otto har ret her. Jeg har tidligere kigget efter fortilfælde der kunne vise at man havde en sag uden for den almindelige reklamationsret, hvis der er kendte fejl på produkterne. Jeg kunne intet finde. Det ser ikke ud til at der på forbrugerelektronik gælder andet end de lovpligtige 2 år, med mindre andet (og bedre) er lovet på forhånd. Man kan self. vælge at handle i Sverige hvor de har 3 års reklamationsret eller Norge hvor de har 5 år på varer der må formodes at kunne/burde holde så længe, men det er så en anden snak.

Jeg tror også at købeloven er rimelig præcis her - i hvert tilfælde er der som køber nok ikke noget at komme efter overfor sælgeren:

Reklamation efter reklamationsrettens udløb


Når reklamationsfristen er udløbet, er sælgeren ikke længere forpligtet til at tage sig af nye fejl, der først opstår efter udløbet af fristen. Hvis du allerede har reklameret over en fejl inden for 2 års fristen, kan du reklamere igen, hvis samme fejl senere skulle vise sig - også selvom 2 års fristen nu er udløbet.

Og nu var det heller ikke sælgeren (Dans TV) jeg var "efter", men Onkyo - men jeg ved ikke hvilke love/paragraffer jeg skulle kaste efter dem, men det blev så heller ikke nødvendigt - min henvisning til deres amerikanske site, og mine egne indsigelser pr. mail har åbenbart været nok.

De har i hvert tilfælde en (næsten) tilfreds kunde i mig, og hvis dette går glat igennem, tror jeg egentlig at de kan have fundet en god "ambassadør" i mig - det må også være noget værd for dem...

Deres support har, lige med undtagelse af de sidste par dages tavshed, været hurtige til at svare - og de har et servicepoint i Danmark, den del har jeg ikke noget at udsætte på.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 22:45
Som sagt, så var det en rent principiel kommentar, der som sådan ikke har noget med din konkrete sag at gøre, men var en kommentar til opfordringen til at kontakte forbrugerklagenævnet i en sag hvor en producent ikke vil yde kulance. Der er ingen lov der påbyder nogen at yde kulance, det er lidt dét der er selve definitionen af kulance... Det skal IKKE tolkes sådan at jeg ikke mener man bør lægge pres på producenter og for den sags skyld forhandlere for at få dem til at yde en bedre service end loven sikrer én. Men måden at opnå det er ikke at tro at man bare kan slå branchen i hovedet med love og regler, måden er at belønne dem der yder service (og dem der producerer ordentlige produkter så servicen slet ikke bliver nødvendig), og straffe dem der ikke gør.
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 07:41
Glad for at høre at dit problem er løst :) Jeg har desværre ikke lige så gode erfaringer med Servicegruppen. Har haft både et 60" plasma og en onkyo reciever inde til rep hos dem. Dem formåede de at ødelægge begge to. Jeg fik heldigvis begge ting byttet til nyt men stadig.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 17:18
Jeg kan med glæde rapportere at jeg i dag har fået min TX-NR808 tilbage fra Service Gruppen, repareret og fungerende efter alle kunstens regler.

Det var dælme hurtig ekspedition!

Ros til både Onkyo for at tage ansvaret, og ros til SG for at være så hurtige til at få den repareret og sendt tilbage - det er satme god stil!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu