recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye højttalere spiller ikke igennem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye højttalere spiller ikke igennem

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:28
Det der sker, ihvertfald i teorien, er at de ophæver hinandens lydbølger og lydtrykket dermed reduceres kraftigt, men skulle ikke være problemet i dette tilfælde.
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 09:20
Det var polariteten der var sat forkert - selv efter jeg havde tjekket, havde jeg vendt kablet på hovedet..
Mange tak for svar og hjælp.

Nu spiller de rigtig godt, og flot igennem. Er ekstremt imponeret af den lyd de afgiver.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 11:44
Vendt kablet på hovedet? Bruger du ikke kabler med farvekodning, så du altid kan se at de er sat rigtigt til?
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 12:04
Nope, for de kabler jeg har tilkoblet mine andre højttalere er sat fast i væggen.. Gad ikke trække dem ud for at teste to nye højttalere.. Så fandt noget gammelt billigt kabel, hvilket jeg i sin tid selv havde afgivet "kode" til .. Men dengang lavede jeg en fejl, så det ene kablet var modsat :-)

Der bliver selvfølgelig brugt andre kabler, i den nye lejlighed. :)
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og læs brugsanvisningen for korrekt placering. Hvis bassen peger mod hinanden giver det svagere bas.

Det mener jeg ikke umiddelbart man kan generalisere om. Hvad skulle argumentet være?

Prøv at se på side to i manualen. Her er der et billede der viser det.Smile

Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Det der sker, ihvertfald i teorien, er at de ophæver hinandens lydbølger og lydtrykket dermed reduceres kraftigt, men skulle ikke være problemet i dette tilfælde.
For at de skal ophæve hinanden skal højtalerne spille i modfase (som i dette tilfælde). Jeg mangler stadig en forklaring på hvorfor at det skulle forholde sig sådan. Der står ingenting om at det afhænger af afstanden til sidevægen. Indtil da tror jeg at de har drukket af nattepotten.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu